ye-logo.v1.2
18 Вересня, 2020

Без коньяку і фети: назви відомих продуктів мають замінити

Суспільство 1442
Виробник українського сиру фета буде змушений замінити його назву
Виробник українського сиру фета буде змушений замінити його назву. Фото: acc.cv.ua

Українські виробники мають декілька років аби придумати назву товарам.

Через декілька років українські підприємці, які займаються виробництвом, до прикладу, коньяку, шампанського чи фети, змушені будуть замінити назви цих продуктів на інші. Такі зобов'язання взяла на себе Україна підписавши Угоду про асоціацію із ЄС.

«Перелічені напої та сири є географічними зазначеннями – тобто назвою, яка вказує на особливий зв'язок продукту із територією, де він виготовлений. Його властивості зумовлені особливостями ґрунтів, кліматом, температурним режимом. Торговельний розділ Угоди про асоціацію набрав чинності з початку 2016 року і сторони зобов'язалися охороняти географічні зазначення одна одної. А це означає, що величезний список продуктів, розміщених в додатку до угоди кількість понад 3 тисячі, Україна має охороняти», - розповідає експерт з маркетингу та комунікацій проєкту ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» Іван Гайванович.

За його словами, це вичерпний перелік з сирами фета, пармезан, рокфор, і алкогольними напоями – шампанське, коньяк, мадера, херес, кальвадос, граппа, марсала та інше. Щодо назв алкоголю, то їх в Україні можна виробляти ще до 2026 року, а сирів – 2023 року.

Іван Гайванович розповів про особливості географічних зазначень

«Сир фета - це географічне зазначення і виготовляється він з овечого молока в Греції, в Україні наразі є біля 20 його виробників. Вже з 2023 року не буде фети українського виробництва. Як він буде називатись, ми ще не знаємо. Фету, пармезан, рокфор можна буде купити у магазинах, але виробник там буде країни його походження. Коньяк - лише французький, а фета - лише грецька, оскільки такими вони зареєстровані. Українські виробники продовжуватимуть виробляти продукти, але видову назву мають замінити», - стверджує Іван Гайванович.

Експерт додає, що наразі намагаються переконати виробників коньяку, що в їх інтересах почати процес ребрендингу раніше, аби привчили споживача до нового, бо через 6 років їм доведеться відмовитись від назви коньяк. Заборонена буде будь-яка імітація назви продукту.

Перелік пріоритетних продуктів

Перелік пріоритетних продуктів

«Вдалося відстояти кагор, це теж географічне зазначення. Його дозволили застосовувати в Україні, бо цей напій важливий для ритуальних потреб. Також є два українських географічних зазначеня, які охороняються Європейським союзом - це кримські бренди вина. Ще п’ять видів українських алкогольних напоїв розглядаються і чекають вирішення», - зазначає експерт з комунікації.

Загалом система власних географічних значень в Україні перебуває в процесі становлення, і лише нещодавно було зареєстровано перший український харчовий продукт з географічним зазначенням — гуцульську овечу бриндзю. Також минулого року Міністерством аграрної політики створило список пріоритетних географічних зазначень. Туди входять три фокусних регіони – Бессарабія, Закарпаття і Таврія.
 

Коментарі:

До теми

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Інформація з інших ресурсів

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую