ye-logo.v1.2

Торгові центри Хмельницького. Чи потрібні нові? На правах реклами

Суспільство 4064
Завдяки стабілізації ситуації в країні та співпраці забудовника з інвесторами будівництва, яким вдалось на взаємовигідних умовах не лише продовжити будівництво, а й наростити його темпи
Завдяки стабілізації ситуації в країні та співпраці забудовника з інвесторами будівництва, яким вдалось на взаємовигідних умовах не лише продовжити будівництво, а й наростити його темпи. Фото: ОК "Спорт Сіті"

З початком війни комерційне будівництво в Україні, зокрема на Хмельниччині переживало важкі часи. Як і всі ми

Військові дії в частині країни, невизначеність у завтрашньому дні, призвели до паузи в господарчій діяльності як уже існуючих торгово-розважальних центрів так і запланованих до відкриття чи будівництва.

Але з часом ситуація змінилась - більшість ТРЦ на території, яку не зачепила війна, відновили свою роботу. Це помітно і у нашому місті, де зокрема подвоєними темпами продовжилось будівництво комплексу “Спорт Сіті”. Це стало можливим перш за все завдяки стабілізації ситуації в країні та співпраці забудовника з інвесторами будівництва, яким вдалось на взаємовигідних умовах не просто продовжити будівництво, а й наростити його темпи.

Чи потрібні місту нові житлові та комерційні площі - питання риторичне, яке вирішує ринок. Якщо є попит, то проблем з їхньою реалізацією не буде. Але для комерційної нерухомості, зокрема торгових центрів, є можливості прорахувати майбутнє і відповісти на питання чи потрібні Хмельницькому нові торгові центри

В одному з останніх перед війною досліджень середня кількість квадратних метрів торгових центрів на тисячу населення у Хмельницькому мала показник у 152 GLA, тоді як у сусідніх Чернівцях 342, Тернополі 219, Рівному 334 та 182 у Львові. Тобто куди рости ще нашому місту є. Особливо, враховуючи, що і сусідні міста ще далекі від середньоєвропейських чи північно-американських показників. З часу проведення дослідження особливих змін у кількості нових торгових центрів не сталось.

Імпорт одягу та взуття під час війни, за оцінкою консалтингової компанії Pro-Consulting, зменшився майже на 60%. Міжнародні fashion-бренди – основні гравці українського ритейлу. У 2019–2020 роках, за даними асоціації «Укрлегпром», вони зайняли понад половину всього ринку, ще понад 30% – контрабанда та секонд-хенд, українські виробники вибороли тільки 11%. Всі вони ділили ринок обсягом майже 60 млрд грн.

Хоча в Україні сталась така ситуація, що з роздрібної торгівлі нашої країни пішло багато світових мереж, їхнє місце поступово займають місцеві виробники, які раніше не мали жодного шансу потрапити у провідні торгові центри. Наприклад, у торгової марки “Goldi” Рівненського льонокомбінату за рік за даними YouControl, у 2022 році виручка Goldi зросла на 22%, до 735,4 млн грн, що зумовлено збільшенням торгових площ по всій країні.

Очікуючи повернення в торгові центри України світових мереж, про яке вони одна за одною заявляють, скоро можна буде говорити про дефіцит торгових площ і у нашому місті. А відповідно і в необхідності нових торгових центрів.

Майбутнє хмельницьких ТРЦ, як і майбутнє всього українського бізнесу та самої країни зараз залежить від кожного з нас, від робітника до Президента, від ЗСУ, віра і допомога яким прискорять таку потрібну нам усім Перемогу. Слава Україні!

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую