Гаряча тема:
- Війна
Торгові центри Хмельницького. Чи потрібні нові?
З початком війни комерційне будівництво в Україні, зокрема на Хмельниччині переживало важкі часи. Як і всі ми
Військові дії в частині країни, невизначеність у завтрашньому дні, призвели до паузи в господарчій діяльності як уже існуючих торгово-розважальних центрів так і запланованих до відкриття чи будівництва.
Але з часом ситуація змінилась - більшість ТРЦ на території, яку не зачепила війна, відновили свою роботу. Це помітно і у нашому місті, де зокрема подвоєними темпами продовжилось будівництво комплексу “Спорт Сіті”. Це стало можливим перш за все завдяки стабілізації ситуації в країні та співпраці забудовника з інвесторами будівництва, яким вдалось на взаємовигідних умовах не просто продовжити будівництво, а й наростити його темпи.
Чи потрібні місту нові житлові та комерційні площі - питання риторичне, яке вирішує ринок. Якщо є попит, то проблем з їхньою реалізацією не буде. Але для комерційної нерухомості, зокрема торгових центрів, є можливості прорахувати майбутнє і відповісти на питання чи потрібні Хмельницькому нові торгові центри
В одному з останніх перед війною досліджень середня кількість квадратних метрів торгових центрів на тисячу населення у Хмельницькому мала показник у 152 GLA, тоді як у сусідніх Чернівцях 342, Тернополі 219, Рівному 334 та 182 у Львові. Тобто куди рости ще нашому місту є. Особливо, враховуючи, що і сусідні міста ще далекі від середньоєвропейських чи північно-американських показників. З часу проведення дослідження особливих змін у кількості нових торгових центрів не сталось.
Імпорт одягу та взуття під час війни, за оцінкою консалтингової компанії Pro-Consulting, зменшився майже на 60%. Міжнародні fashion-бренди – основні гравці українського ритейлу. У 2019–2020 роках, за даними асоціації «Укрлегпром», вони зайняли понад половину всього ринку, ще понад 30% – контрабанда та секонд-хенд, українські виробники вибороли тільки 11%. Всі вони ділили ринок обсягом майже 60 млрд грн.
Хоча в Україні сталась така ситуація, що з роздрібної торгівлі нашої країни пішло багато світових мереж, їхнє місце поступово займають місцеві виробники, які раніше не мали жодного шансу потрапити у провідні торгові центри. Наприклад, у торгової марки “Goldi” Рівненського льонокомбінату за рік за даними YouControl, у 2022 році виручка Goldi зросла на 22%, до 735,4 млн грн, що зумовлено збільшенням торгових площ по всій країні.
Очікуючи повернення в торгові центри України світових мереж, про яке вони одна за одною заявляють, скоро можна буде говорити про дефіцит торгових площ і у нашому місті. А відповідно і в необхідності нових торгових центрів.
Майбутнє хмельницьких ТРЦ, як і майбутнє всього українського бізнесу та самої країни зараз залежить від кожного з нас, від робітника до Президента, від ЗСУ, віра і допомога яким прискорять таку потрібну нам усім Перемогу. Слава Україні!
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: