ye-logo.v1.2

Європа чи «Рускій мір»: як фальшиві опитування впливають на виборців Політична реклама

Вибори 1448
Збудуємо Європу у своїх громадах
Збудуємо Європу у своїх громадах. Фото: надані пресслужбою партії

Громадські організації щодня фіксують порушення законодавства в передвиборний період, а ЗМІ заполонили рейтинги та опитування від зовсім невідомих опитувачів.

Якість і правдивість результатів цих опитувань сумнівна, а найчастіше вона відтворює бажаний рейтинг замовників. Псевдосоціологи розписують потрібні своїм клієнтам рейтинги, беручи данні просто «зі стелі». Останнім часом утворився цілий ринок таких служб, які потужно працюють перед виборами. За цих обставин реальні опитування «тонуть» у хвилях брехні.

Насправді в Україні працює не більше десяти авторитетних служб, спроможних провести якісне та достовірне всеукраїнське опитування громадської думки. Але, коли правдиві результати політиків не влаштовують, вони через спеціальні псевдосоціологічні служби оприлюднюють вигідні для себе рейтинги. Ці псевдорейтинги створюють і підтримують ілюзію, що певна політична сила є надзвичайно популярною в країні та має величезну підтримку громадян. Ці маніпуляції застосовують для того, щоб набрати додаткові голоси на виборах. Також, це може свідчити й про інші заплановані фальсифікації під час виборів.

До прикладу, проєкт «Продавці рейтингів. База псевдосоціологів» від видання Texty.org.ua містить інформацію про понад 200 псевдосоціологів і 100 організацій, які упродовж останніх 25 років оприлюднювали сумнівні результати досліджень. Щоправда, на цьому сайті можна побачити не всіх – поширена база про 106 псевдосоціологічних служб та 201 «експерта». По кожному з них додається довідка та історія діяльності. Цього року база доповнилась ще десятком таких організацій та «експертів», і буде доповнюватись далі.

Так, днями на Хмельниччині поширювались відразу декілька опитувань, які мають всі ознаки фейкових: без посилань на джерело, зате з висновками експертів на користь замовника. Імен експертів у публікаціях не називають, проте говорять, що їх багато. Ці «начебто опитування» не підтверджені жодними матеріалами і зроблені компаніями, які ніхто не знає, хіба що база псевдосоціологів сайту Texty.org.ua.

Що варто знати, щоб відрізнити соціологію від заангажованої підробки? На справді, знати потрібно багато. В першу чергу – звертатись до джерела інформації та дивитись на рейтинг самої соціологічної компанії. Перевірити як експерта, так і соціологічну компанію можна в інтернеті, або у базі псевдосоціологів видання “Тексти”. Одна з перших ознак фіктивності — опитування проводяться лише на виборах. Також потрібно знати законодавчі вимоги до проведення та оприлюднення цих досліджень… Заплутатись досить легко… Але чи всім потрібно проходити цей складний шлях, щоб знайти правду у морі брехні?

Щоб визначитись, за кого голосувати - виборцю важливо самому собі відповісти на одне питання.

- Яке майбутнє я хочу будувати наступні 5 років: європейське чи «рускій мір»?

Якщо складно, можна спитати у своїх дітей, де вони хочуть жити, вчитись, працювати… Так, останнє опитування визнаної компанії SOCIS, проведене наприкінці вересня підтверджує проєвропейський вибір більшості українських громадян.

На питання, як би Ви проголосували, якби найближчим часом відбувся референдум з приводу вступу України до ЄС, відповіли «за» 57,6%, а «проти» 27%, «за» вступ до НАТО - 52,5%, а «проти» 30,5%.

Так, більшість українців хоче жити як в Європі – про це свідчать і рейтинги і здоровий глузд. Але в той же час опитування SOCIS підтверджує тенденцію, яку на початку вересня зафіксувала не менш відома та авторитетна компанія КМІС: головною опозиційною силою та альтернативою Зеленському та «Слугам» є Петро Порошенко та «Європейська Солідарність».

Місцеві вибори відбудуться 25 жовтня 2020 року 

То ж, питання, чому українці прагнуть жити, як в Європі, а «Європейська Солідарність» в опозиції до чинної влади? Мабуть, тому що людей обманули серіалами і фантастичними обіцянками? А по факту, провладна партія, яка мала б продовжувати євроінтеграцію України – заглядає в очі «рускому міру» і розвертає країну назад. Ця невідповідність і свідчить про шалені маніпуляції і вплив на результати голосувань. І це не дає Україні вже зараз стати Європейською країною.

Та, попри все, «Європейська Солідарність» та її лідер й далі посилюють свої позиції й займають у рейтингах SOCIS тверде друге місце. «Європейська солідарність» у рейтингу партій має результат 18,4%, «слуги» - 23,3%, ОПЗЖ - 14,3%. Розпочався перетік виборців, які розчарувалися в Зеленському, але є прихильниками європейської та євроатлантичної інтеграції, до Петра Порошенка та «ЄС».

Є беззаперечна тенденція щодо збільшення підтримки Петра Порошенка та «Європейської Солідарності» і падіння підтримки Зеленського та «Слуг». Можливо, вже до нового року партійні рейтинги зустрінуться на зворотних курсах: ЄС зростатиме, а «Слуги» падатимуть далі.

І саме це й буде реальним відображенням вибору громадян європейського шляху для України, на який не вплинули телесеріальні та псевдорейтингові маніпуляції.

Автор Оксана ТАРНОПІЛЬСЬКА.

 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую