ye-logo.v1.2

Магазин на дивані

Економіка 2466

Сьогодні, не відриваючись від комп'ютера, можна купити все – від хліба до машини

Сучасний середньостатистичний Інтернет-магазин являє собою звичайний каталог това­рів, де перераховані їхні властивості та характеристики. Останнім часом в Інтернеті з’явилися й відгуки про той чи інший товар.  
Отож покупець формує своє замов­лення, а також оформляє його, вводячи інформацію, необхідну для оплати і доставки обраних товарів. І все. Чекай на те, що ти хотів. Хоча, є одне «але». По-перше, якщо ви замовляєте товар через закордонні магазини, вам очікувати, скажімо, на бажаний стільниковий доведеться не один місяць. По-друге, товар вам так і не потримати в руках, поки ви його не купите…
Які  плюси  покупки  товару  в  Інтернет-магазині?
Перший і основний плюс – це еконо­мія ваших коштів. Ціни в Інтернет-магазинах нижчі  за магазинні – адже не потрібно оплачувати оренду торгових площ. До того ж, для залучення покупців багато магазинів влаштовують акції і розпродажі, що робить покупку ще вигіднішою.
Звісно, якщо ви вибрали одну недорогу модель, то оплата кур'єра перекриє різницю в ціні (це, приблизно,  плюс 50 гривень), але при покупці елітних моделей економія може бути дуже істотною.
Другий, не менш важливий плюс, – це економія вашого часу. Хай керівництво  і перевіряє – споглядаючи, що і хто робить, але якщо в робочий час є можливість заскочити на сайт магазину і зробити замовлення, а на наступний день вискочити на хвилинку з офісу й отримати покупку, то гріх цим не скористатися!
А  які  мінуси?
Тут не все так просто. Заробивши імідж низьких цін, Інтернет-магазини почали цим зловживати. Сьогодні можна знайти товари, які в реальному житті продаються дешевше, ніж в Інтернеті. Або в каталозі Інтернет-магазину дешевий товар є, але насправді у продавця його немає або його завозять лише на замовлення, а це означає, що «обмивати» новий холодильник доведеться тільки через тиждень-другий. До речі, обраний в Інтернеті товар вам вдасться побачити лише на малюнку.
Доставка, яку здійснюють віртуальні продавці, теж не завжди на висоті. В принципі, продавець, котрий себе поважає, здійснює доставку товару протягом 24 годин після замовлення. Але  конкретні, а тим більше, регламентовані терміни доставки покупки, магазини в мережі встановлюють дуже рідко. Покупцю доводиться очікувати покупку з 9.00 до 19.00. А якщо ви мешкаєте у віддаленому мікрорайоні, доставка може затягнутися до глибокої ночі. І ще один нюанс – у кур'єрів майже ніколи не буває здачі. Це вже перевірено. Тому, якщо є можливість, то краще замовлення забрати самому. Благо, що місто у нас невелике та й кількість представництв Інтернет-магазинів можна перерахувати на пальцях однієї руки.
Як  себе  врятувати
Найголовніше, розповідають спеці­алісти управління у справах захисту споживачів, потрібно уважно прочитати інформацію про те, що вам гарантують при покупці: як доставляється товар, яка вартість і умови доставки, які терміни доставки, чи несе продавець штрафні санкції за продовження терміну затримки і як він про це повідомляє замовника. Що стосується багатогабаритної техніки – обов'язково потрібно подивитися сертифікат відповідності під час доставки товару і всі гарантійні документи: який термін гарантії, чи правильно записані всі дані (назва моделі і фірми-виробника), перевірити, чи зазначені сервісні центри. Такі питання на сьогоднішній день на практиці більшість вітчизняних Інтернет-магазинів вирішує з покупцем у телефонному режимі. Тому не варто соромитися задавати консультанту на тому кінці дроту всі ваші запитання, що стосуються умов покупки і доставки товару. Що стосується питань оплати, то надій­ніше, звісно, здійснити оплату при доставці, щоб не залишитися без грошей і товару. Однак не дивно: якщо ви робите замовлення з іншого міста, продавцю теж є резон перестрахуватися у вашій чесності і попросити передоплату, тому вам необхідно переконатися, де ви робите покупку. Тим більше, що сьогодні існує купа Інтернет-порталів, на яких люди залишають відгуки про різні Інтернет-магазини. Перегляньте їх перед тим, як ви здійснюєте покупку.

Поради бувалого

– Якщо ціна здається занадто «хорошою» для того, щоб бути чесною, то, швидше за все, тут криється підступ.
– Зверніть увагу на те, як оформлений сайт магазину. Якщо він виглядає непрофесійно, відсутня фактична адреса або телефон продавця, це є приводом для зане­покоєння.
– Підготуйтеся до покупки зазда­легідь. Зверніть увагу на гарантійний термін товару та інформацію про повернення.
– Перевіряйте рейтинг продавця. Велика кількість невдоволених відгуків є серйозним приводом для відмови від покупки.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую