ye-logo.v1.2

“Самобудам” оголосили чергову амністію

Економіка 7491
Начальник інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК) у Хмельницькій області Віктор Гавчук
Начальник інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК) у Хмельницькій області Віктор Гавчук. Фото: Євгенія Дорофєєва

Віднині українці можуть узаконити все, що збудували без дозволів: житлові будинки, літні кухні, гаражі, дачі

Вже третій місяць діє новий наказ Міністерства регіонального розвитку та будівництва, який дозволяє зробити реєстрацію самовільно побудованих об'єктів за спрощеною схемою: оминаючи купу паперів. Наказ діятиме лише до 31 січня 2013 року та документи для прийняття “самобуду” в експлуатацію необхідно подати раніше.

“Заяву про прийняття в експлуатацію будівлі необхідно встигнути подати до 31 грудня наступного року”

Як розповідає начальник інспекції державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК) у Хмельницькій області Віктор Гавчук, під «амністію» потрапили iндивiдуальнi, садибнi житловi будинки, а також садовi та дачнi, господарськi споруди, прибудови до них, громадськi будинки I та II категорiй складностi, якi зведенi без дозволу на виконання будiвельних робiт.

- Вікторе Карловичу, наскільки я знаю, наказ Мінрегіонбуду визначає конкретні терміни до якого часу повинна була бути збудована будівля, щоб її можна було узаконити.

- Наказом визначено конкретний термін ? до 31 грудня 2009 року. Та й заяву, про прийняття в експлуатацiю необхідно подати до 31 грудня 2012-го. Тобто, є час на узаконення ? майже пiвтора року.

- А чи не стане узаконення самобудів процедурою, яка надасть правовий статус будівлям, які варто було б знести? Скажімо, хтось привласнив собі зайвий шматок землі поруч з власним будинком і облаштував кафе?

- Зовсім ні. Для того, щоб зробити свій “самобуд” офіційним, необхідно мати документ на право користування земельною ділянкою, на якому він знаходиться. Без нього процедури узаконення не відбудеться.

- Що ж робити тим, хто побудувався після 2009 року?

- При Хмельницькому міськвиконкомі, до прикладу, діє спеціальна комісія, яка займається узаконенням “самобудів”. Її спеціалісти й визначають, чи є законною будівля. Якщо ні, то справа про її знесення направляється до суду.

“Датою прийняття в експлуатацiю «самобуду» є день реєстрацiї декларацiї про готовнiсть об’єкта до експлуатацiї”.

- Розкажіть детально, як оформити самовільно збудований дім?
- Якщо є документ на право власності чи користування земельною ділянкою забудовник повине звернутися до організації, яка має ліцензію на проведення технічного обстеження будинку. Це повинна бути проектна організація, яка має сертифікованих експертів. Експерти цієї організації виїжджають на об’єкт, проводять його обстеження. За потреби можуть залучати спеціальну апаратуру чи брати зразки для лабораторних аналізів. На основі цих досліджень складають звіт про технічне обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж.
Разом з цим власник будівлі має виготовити в бюро технічної інвентаризації (БТІ) технічний паспорт будинку. БТІ проставить рік забудови й видасть завірену копію техпаспорта. У нотаріуса завіряється копія державного акта на землю (або інший документ, який дає власнику будинку право на користування земельною ділянкою).
Після технічного обстеження власник будинку отримує звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об’єкта. Звіт готують у двох примірниках – один видається замовнику, інший зберігається у виконавця. Отримавши такий звіт, можете подавати в інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю заяву про прийняття об’єкта в експлуатацію. Разом із нею потрібно подати заповнену декларацію про готовність об’єкта до експлуатації, копію документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, та копію техпаспорта, виданого БТІ.
- А чи можуть повернути декларацію?
- Так, якщо декларацiя заповнена з порушенням вимог, її повертають. До речi, лише це може бути причиною повернення декларацiї, iнше не допускається. Треба виправити недолiки й подати декларацію повторно. Якщо ж декларацiю зареєстровано, то датою прийняття в експлуатацiю «самобуду» є день реєстрацiї декларацiї про готовнiсть об’єкта до експлуатацiї. Тодi можна оформляти право власностi на нього в БТІ.
- I скiльки часу iнспекцiя розглядатиме поданий пакет документів?
- Наказом визначено термін – 30 днів. Але поки що немає великої кількості звернень, все необхідне може бути зроблене за три — п'ять днів. Варто поспішати й зайнятися оформленням якнайшвидше. З часу реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації можна укладати договори постачання до будівлі води, газу, електроенергії.
- Якщо людина не встигне чи не захоче узаконити самобуд, що їй загрожує?
- Зараз важко сказати, які зміни у законодавстві можуть бути прийняті. Можливо, буде продовжено термін дії наказу, або ж виданий інший. А можливо, після закінчення дії наказу, розпочнуться тотальні перевірки, і власнику доведеться сплатити чималий штраф чи, навіть, пережити процедуру знесення. До того ж, неоформлений будинок не прийнятий в експлуатацію неможливо успадкувати, продати чи подарувати.
 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую