ye-logo.v1.2

Зіваки, туалети і постійне протистояння "продавці-покупці"

Економіка 6239
Фото: Євгеній ДОРОФЄЄВ

Торгові центри Хмельницького – розкішні на вигляд, повні товару і постійно в очікуванні клієнтів. Грошовитих клієнтів.

Те, що Хмельницький вже давно закріпив за собою репутацію міста-базару, не дивина, хоч яких би не докладали зусиль представники влади, чи інших інстанцій. Адже наша «Толкучка» чи «Туча» є третьою в Європі за об’ємом продаж. До нас, на ринок, з’їжджаються «базарники» чи не з усієї України і навіть ближнього зарубіжжя. На ринку одягається переважна більшість «найгламурніших» модниць, високопосадовців і, звісно ж, рядові хмельничани. Чи то конкуренцію, чи як доповнення до базару, у місті кожні кілька років з’являються нові торгові центри. Значну частину місць у них «тримають» все ті ж «базарники», та й ціни там не надто відрізняються від тих, що на ринку. «Проскурівський телеграф» намагався дізнатися, хто основні клієнти торгових центрів, що і коли вони купують і чого взагалі туди ходять, відвідуючи їх у вихідні протягом трьох тижнів. Це, звичайно ж, суб’єктивна думка, і на істину вона не претендує.

Торговельно-готельно розважальний комплекс «Либідь Плаза»
Най «центровіший» за розташуванням торговий центр, але, на жаль, не може похвалитися таким статусом щодо кількості клієнтів. Постійною присутністю людей може похвалитися хіба що прохідна частина торгового комплексу, через яку хмельничани швендяють, щоб не обходити кілька зайвих метрів саме приміщення «Плази». Активна торгівля, виходячи з побаченого за останні дві прогулянки закладами, була помітна у взуттєвих магазинах. «Початок сезону і погодні умови – це головні причини пожвавлення, – кажуть продавці, – а ще кілька тижнів тому у нас теж торгівля йшла не надто активно: буває, що за цілий день не продамо жодної речі, а буває – одразу кілька».

Торговий центр «Променад Олександрівський».
Торговий центр, до функцій якого ми, за результатами міні-дослідження, додали б ще екскурсійний. Не таємниця, що частенько, особливо у прохолодну погоду, у торговому центрі гуртуються компанії-закохані-подружки, щоб просто побродити крамницями, погрітися, або… сходити до туалету. До речі, майже в усіх відвіданих нами торгових центрах працівники зазначали, що чимало людей тільки для цього й заходять до них. А ще тут, як і в кількох інших торгових центрах, не надто добре ставляться до жінок-клієнток. Кажуть, вередливі, не знають чого хочуть. «У нас повний розпродаж жіночого одягу, бо ми переходимо на чоловічий, – зізнається продавчиня одного із магазинів. – Жінкам дуже важко вгодити: ґудзики не такі, ремінець занадто широкий, комірець не подобається… З чоловіками працювати значно легше». Зате «взувають» із задоволенням більше жінок. Чоловіки, мовляв, або плоскостопі, або ж шукають ідеальне взуття, бо борони, Боже, десь їм буде тиснути чи муляти!

Торговий центр «Атріум»
У нас склалося враження, що однією із фішок цього торгового центру є так званий «Острівець здоров’я», де заради реклами не лише демонструють масажне обладнання, але й безкоштовно пропонують скористатися усіма приладами. Усі три рази, коли ми ходили торговим центром, там були клієнти, чого не скажеш про магазини. «Взуття тут гарне і якісне, представлені відомі торгові марки, але ж і ціна яка! – каже дівчина, що саме приміряла туфлі за півтори тисячі гривень. – Я розумію, що власникам потрібно платити оренду і зарплату продавцям, але ж не за рахунок подвійної, а іноді, навіть потрійної націнки!». Продавці ж апелюють іншим. «Відомо, що у всіх торгових центрах, значну частину магазинів «тримають» ті ж підприємці, які й на базарі мають точки. Але більшість із них розділяють товар: дорогі моделі – в магазин, а для масового споживача – на ринок», – пояснює логіку власників продавчиня із магазину жіночого одягу.

Торгово-розважальний центр «Оазис»
Чи не єдиний торгово-розважальний центр, у якому кожного разу, коли ми приходили, було людно. Не просто людно, але й жваво йшла торгівля у магазинах, кав’ярнях, ресторанах і навіть супутні заклади, такі як ролером, експрес-манікюр, кінотеатр та інші мали своїх клієнтів. «Кожен магазин має уже своїх постійних покупців і навіть цілі сім’ї, – каже офіціантка однієї із кав’ярень, – частенько чоловіки з дітьми просиджують у нас по кілька годин, або ж ідуть у кіно, поки дружини скуповуються у магазинах». Перевага ТРЦ ще й у тому, що тут представлено найбільше провідних світових брендів Adidas, Reebok, Інтертоп, Brocard, Sela, VD One, Lee, Broadway, Colin's, Chicco, Zarina і багато інших.

Торговий комплекс «Європа»
Далеко, поки що порожньо, але відносно дешево. Так коротко можна сказати про «Європу». Далеко, тому що маршрутки ходять туди хоч і регулярно, але чекати доводиться до півгодини. Порожньо, бо ще не всі торгові місця працюють, а ті, що працюють, частенько бувають зачинені. Поодинокі покупці час від часу порушують спокій продавців, та й то, здебільшого, щоб «просто подивитися». «Зараз хоч трохи люди є, і навіть купують іноді щось, – каже продавчиня у магазині жіночого одягу. – Раніше ж взагалі порожньо було. Люди, які приходили в «Таврію», їздили з візочками і тільки здалеку дивилися на товар. Всі думають, що у нас ціни вищі, ніж на базарі, але ж це не так!». Активно йде торгівля. Або принаймні її видимість, в ніч з п’ятниці на суботу, коли на базар приїздять білоруси. «Ми працюємо у п’ятницю з вечора, хтось з одинадцятої, а хтось – з другої години, – зізнається хлопчина із магазину господарських товарів. – До шостої ранку обслуговуємо білорусів, які, в основному, приходять в «Таврію», але іноді й в нас щось купують, а далі йдемо спати. Хтось бере спальний мішок і йде на другий поверх, на незайняті площі, а хто має автомобіль – їде додому. Спимо дві-три години і знову відкриваємо магазини, тепер уже для хмельничан». За словами продавців, торгові місця у «Європі» уже віддають у суборенду, бо, нібито, «базарники понабирали, хто скільки міг, а тепер розуміють, що бажаної віддачі від них поки що немає».

P.S. Як підсумок тривалих екскурсій торговими центрами, можна узагальнити тамтешні переваги і недоліки шопінгу. До недоліків належать, звичайно ж, ціни (хоча це відносне поняття). Ще одним недоліком, який характерний взагалі для сфери обслуговування, є ставлення продавців до покупців, і навпаки. Досвідчений продавець, за словами тих, хто себе таким вважає, вже з перших кількох секунд здатен визначити: це потенційні покупці чи зіваки. До останніх вони іноді не те що не підходять, а відверто хочуть їх здихатися. Відвідувачі ж, у свою чергу, теж бувають, м’яко кажучи, невиховані. До прикладу, заходять у магазин із дорогими речами після відвідин супермаркету, і беруть світлі речі брудними руками. Серед переваг торгових центрів варто відзначити комфортні умови: нормальні кабіни для примірок, великі люстри, додаткові бонуси на зразок цукерок для тих, хто очікує, дрібних подарунків-сюрпризів чи дисконтних карточок за покупку на відповідну суму. До переваг також можна віднести й те, що в період знижок у магазинах, особливо відомих торгових марок, можна придбати якісні речі за «шаровими» цінами. Для цього потрібно всього лише любити шопінг і прогулянки магазинами, щоб орієнтуватися в цінах до і після оголошених знижок-розпродажів-акцій.


 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую