Гаряча тема:
- Війна
Новини читачів
6 Березня 2018
1207
“Право громадян на електронне звернення”
У сучасному світі рівень правового захисту прав та свобод людини і громадянина є ключовим показником демократизму суспільства і держави. У демократичній, правовій державі кожне право особи, закріплене належним чином, забезпечується всією повнотою влади.
Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У ст. 40 Конституції України зазначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування та встановлено обов'язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.
У контексті розвитку електронного документообігу, введення норми, що регулює подачу електронних звернень, є довгоочікуваним важливим кроком до створення практичних засад діяльності відкритого інформаційного суспільства.
Законом України “Про звернення громадян” було запровадженно подання громадянами індивідуальних та колективних звернень в електронній формі з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку.
Відповідно до ст. 5 цього Закону, звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано як окремою особою, так і групою осіб. Своє звернення особа може подати як усно, так і письмово.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Водночас, Наказом МЮУ №388/5 від 15.02.2017 р. “Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємтсвах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління” зазначено, що електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на веб-сторінках офіційного веб-порталу Мін’юсту та органу і установи юстиції у мережі Інтернет.
Слід зазначити, що органи юстиції та підприємства, установи й організації, що належать до сфери управління Міністерства юстиції України,
Коментарів - 0:
Популярні новини
Останні новини
Понад три мільйони гривень на закупівлю обладнання для Сил Оборони спрямували громади Хмельницької області 1 Серпня145
Втрати ворога на ранок 1 серпня 1 Серпня254
Останні фото та відео
Курси валют на 01.08.2024
купівля
продаж
Міжбанк
$
41.1
41.13
€
44.33
44.35
Архів новин
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1
| 2
| 3
| 4
| |||
5
| 6
| 7
| 8
| 9
| 10
| 11
|
12
| 13
| 14
| 15
| 16
| 17
| 18
|
19
| 20
| 21
| 22
| 23
| 24
| 25
|
26
| 27
| 28
| 29
| 30
| 31
|