Гаряча тема:
- Війна
Новини читачів
6 Березня 2018
1111
“Право громадян на електронне звернення”
У сучасному світі рівень правового захисту прав та свобод людини і громадянина є ключовим показником демократизму суспільства і держави. У демократичній, правовій державі кожне право особи, закріплене належним чином, забезпечується всією повнотою влади.
Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. У ст. 40 Конституції України зазначено, що громадяни України мають право звертатися до органів державної влади і місцевого самоврядування та встановлено обов'язок органів влади та посадових осіб розглядати звернення й надавати обґрунтовані відповіді.
У контексті розвитку електронного документообігу, введення норми, що регулює подачу електронних звернень, є довгоочікуваним важливим кроком до створення практичних засад діяльності відкритого інформаційного суспільства.
Законом України “Про звернення громадян” було запровадженно подання громадянами індивідуальних та колективних звернень в електронній формі з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв'язку.
Відповідно до ст. 5 цього Закону, звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.
Звернення може бути подано як окремою особою, так і групою осіб. Своє звернення особа може подати як усно, так і письмово.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Водночас, Наказом МЮУ №388/5 від 15.02.2017 р. “Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємтсвах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління” зазначено, що електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщується на веб-сторінках офіційного веб-порталу Мін’юсту та органу і установи юстиції у мережі Інтернет.
Слід зазначити, що органи юстиції та підприємства, установи й організації, що належать до сфери управління Міністерства юстиції України,
Коментарів - 0:
Останні новини
На Хмельниччині лікар, який підробляв документи для уникнення мобілізації, заплатить штраф 26 Квітня209
Втрати ворога на ранок 26 квітня 26 Квітня346
Останні фото та відео
Курси валют на 26.04.2024
купівля
продаж
Міжбанк
$
39.6
39.63
€
42.56
42.58