ye-logo.v1.2

Андрій Богомолов: "Зміна інтер’єру – це зміна психології"

Суспільство 5517
Фото: з архіву редакції та Андрія Богомолова

Наш співрозмовник архітектор-дизайнер Андрій Богомолов, член Національної спілки дизайнерів України, переможець різноманітних професійних конкурсів, один з небагатьох фахівців, для якого творчість - сенс життя.

 Він працює і насолоджується своєю роботою. У журналі «Проскурівський телеграф», у № 45 від 8 листопада 2012 року ми писали про один з його проектів – кухню для медіа-корпорації "Є", а сьогодні він поділиться з читачами, як краще облаштувати своє помешкання.
- Скільки квартир чи будинків Ви проектуєте протягом року? Хто найчастіше звертається до Ваших послуг?
- Я роблю щорічно 4-6 квартир. Замовляють проекти, в основному, представники середнього класу, віком від 35-50 років. Вони надають перевагу спокійному інтер’єру, тому найкраще підходить для цього класичний стиль чи кантрі. Якщо проектую будинок, то його інтер’єр найчастіше є продовженням стилю будинку.
- Чи існують якісь модні кольорові рішення у оформленні помешканні?
- Я прибічник спокійної гами, тому зазвичай застосовую розбілені нюансні відтінки, адже квартира існує для відпочинку та релаксації, а не для епатажу. Однак бачив квартири, в яких дизайнери саме так епатують. Тоді такі помешкання призначені більше для розваг і мешкати там, на мою думку, некомфортно.
- Чим клієнти люблять прикрашати стіни?
- Працюючи над інтер’єром, я завжди залишаю зони для декорації: роблю декоративні ніші (там можна повісити картини, панно), різноманітні полички для інформаційної пам’яті сім’ї, так звані родинні накопичувачі – це місце для сувенірів, привезених звідусіль, світлин, нагород, словом, все що притаманне певній сім’ї та є її гордістю, і що відрізняє її від інших.
- Нині більша половина людей все ще мешкає в "хрущовках", як зробити своє помешкання індивідуальним, комфортнішим?
- Можна завжди щось зробити і в «хрущовці». Однак варто знати, що якісний дизайн починається від 80 квадратів і більше. Декоратор може зробити багато. Однак є проблема, яка заважає зробити помешкання комфортним, функціональним. Люди дуже «прив’язуються» до речей, особливо старше покоління, котрим вони важко діставалися, у підсумку: захаращені квартири перетворюються на музеї побуту. Люди мають себе переламати, а суспільство – змінитися: стати заможнішим, піднятися на новий економічний рівень. Ось, німці раз на десять років викидають меблі, виставляючи їх на вулицю, і вважають, що час змінити енергетику. По-друге, людей нині засмоктує гламурний інтер’єр, який приваблює дуже яскравими деталями, далеко недешевими, які впадають в очі. Створена ціла індустрія гламурних речей і як людям утриматися, щоб не потрапити під вплив «зовнішньої» красивості? Тут варто розуміти, що це стиль життя і доступний він одиницям. Головне, що можна стверджувати напевно: немає поганих стилів – є неграмотне їх використання.
- Є вже чимало мешканців у Хмельницькому, які мають дворівневі квартири. Їм, мабуть, точно не обійтися без консультації дизайнера?
- Так, мені доводилося працювати над такими проектами. Це цікаво, є простір для фантазії. Така квартира подібна до маленького будиночку з розділенням функцій за поверхами. Тут можна використати приховані резерви, якщо є лоджії, і ландшафт, якщо це – окремий будинок. У таких квартирах обов’язковий елемент – сходи, які можуть бути різними залежно від проекту інтер’єру. Але ці сходи займають багато місця і це теж потрібно враховувати.
- А щоб Ви порадили мешканцям невеличких квартир, які хочуть візуально розширити простір?
- Раніше я робив інтер’єри і в невеликих квартирах розміром 35-45 кв. метрів. Найпростіший підхід у вирішенні цього питання – це декоративне фарбування, відокремлення різних зон кольором. В невеличких приміщеннях виділення зони кольором додає простору, але необхідно по можливості відмовитися від усього зайвого. Можна зробити квартиру-студію, об’єднавши кухню і кімнату, де максимально використати світло, дзеркала, кімнатні рослини. Пожертвувавши частиною коридору і кімнати. з комірчини можна облаштувати гарну гардеробну, де розмістити усе, що заважає. Гардеробну найкраще розмістити у темній частині кімнати. Для збільшення простору люди відмовляються від ванн, встановлюючи душові кабіни. Можна розширити кімнату за рахунок приєднання лоджії. Цікаві рішення завжди можна знайти. Однак не радив би нікому ламати несучі стіни та загальні комунікації, не погодивши це з відповідними організаціями.
- Чи є негативні моменти у вашій професії, чи важко буває шукати компроміси?
- Інтер’єр кожного приміщення суб’єктивний. Дизайнер має бути психологом щодо замовника. Підлаштовуватися під смак замовника буває нелегко, однак з іншого боку – йому ж там жити. А для гарного результату необхідна повна довіра. До певного часу я вважав, що кожного замовника можна переконати, а з часом зрозумів, що не так. І ще переконався, що дизайнер і замовник мають бути одного покоління чи плюс-мінус 10 років – це запорука успіху. Люди одного покоління можуть зрозуміти одне одного, у них схожі смаки, рівень розвитку. На жаль, є такі замовники, які хочуть того, чого немає в архітектурі та дизайні взагалі. Тоді я відмовляюся від таких проектів.
- Митець постійно перебуває у пошуках нових форм, нових стилів. Чи є у вас улюблені архітектори, стилі?
- З «класиків минулого» мені цікава творчість відомого фінського архітектора Алвара Аалто, родоначальника фінського модернізму, привертає увагу американський архітектор-новатор Френк Ллойд Райт, котрий справив величезний вплив на розвиток західної архітектури у першій половині XX століття. Про сучасників краще помовчати. Потрібно, щоб минув час і все устоялося, осіло і залишилася сама суть. Хоча, безсумнівно, і нині є топова двадцятка як архітекторів, так і дизайнерів, котрі постійно дивують професійний світ. Серед сучасних підходів до інтер’єру мені найбільше імпонує стилістика шведського концерну «IKEA», яка пропонує демократичний стиль. Це – стиль життя, яке по кишені багатьом. «IKEA» пропонує приклади вирішення інтер’єру, де можна вибрати вже готову спальню, плед, подушку тощо. Усі предмети меблів можна зібрати власноруч. Можна скористатися каталогами фірми, де представлені авторські проекти дизайнерів, і вибрати те, що подобається. Цей недорогий світовий бренд для середнього класу є вже у магазинах 86 країн світу. В Україні почали з’являтися відділи, але це 1/1000 того, що має бути. Число шанувальників предметів інтер'єру, меблів і аксесуарів від цієї шведської компанії зростає. Демократичні ціни, універсальність і функціональність - за це меблі від «IKEA» подобаються городянам. У дизайнерів ставлення до цієї популярної продукції неоднозначне: одні недолюблюють її через зайву універсальність - мовляв, немає у меблів «IKEA» свого обличчя, інші, навпаки, за «типовий» дизайн її й цінують - на стандартному фоні можна зробити все, що завгодно.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую