ye-logo.v1.2
20 Серпня, 2019

Оплата електроенергії по-новому: що потрібно знати хмельничанам

Надія СВІНЦІЦЬКА Суспільство 30216
У «Хмельницькобленерго» кажуть, що стояти в чергах до їхнього офісу не потрібно. Фото: автора
У «Хмельницькобленерго» кажуть, що стояти в чергах до їхнього офісу не потрібно. Фото: автора

В «Хмельницькобленерго» роз’яснили, як платити за світло.

У Хмельницькому люди не можуть розібратися, як платити за світло. З квитанціями на руках городяни шикуються у черги в офіс компаній. Вимагають пояснити, як тепер платити за електрику. Що змінилося для хмельничан у постачанні електроенергії та як тепер сплачувати за світло ми запитали у начальника кол-центру АТ «Хмельницькобленерго» Івана Глабчастого.

- У чому зміни і як вплине на звичайного користувача процес постачання та розподілу електроенергії?

- Почну з початку. Згідно з Законом України «Про ринок електричної енергії» в енергопостачальних компаніях України відбулося відокремлення діяльності з розподілу та постачання електричної енергії. Відповідно, на території Хмельницької області замість АТ «Хмельницькобленерго» функціонує компанія з розподілу електроенергії та цілий ряд компаній з постачання електроенергії. Стосовно побутових споживачів, тобто населення, то вони купують електричну енергію у постачальника універсальних послуг, саме ТОВ «Хмельницькенергозбут» упродовж двох років буде виконувати ці функції.

Але для того, щоб мати змогу споживати електричну енергію, споживачеві необхідно приєднатися до договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії та відповідно до договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг. Приєднатися до цих договорів можна шляхом підписання споживачем відповідних заяв, які надходили до подолян разом з основним рахунком у листопаді. Окрім того, заяви-приєднання можна завантажити із сервісу «Особистий кабінет побутового споживача» або ж з офіційних сайтів АТ «Хмельницькобленерго», ТОВ «Хмельницькенергозбут».

- Чи обов’язково підписувати ці угоди? Ті особи, які цього не зроблять, будуть позбавленні послуг?

- Щодо нових споживачів, то вони будуть підписувати ці заяви при зверненні до сервісних центрів. Що ж до існуючих, то вони отримували заяви-приєднання ще минулого року разом із рахунком. Хмельничани могли підписати даний документ і принести до офісу установи, а могли просто оплатити рахунок, що прирівнювалось до автоматичного прийняття умов договору по розподілу. Відповідно, якщо споживач отримав рахунок за січень від ТОВ «Хмельницькенергозбут» і його оплатив, то це означатиме, що він приєднався до договору з постачання. Більше ніяких дій здійснювати не потрібно і тим паче стояти в чергах до офісу обленерго.

 - А чому в платіжках за світло вказані інші реквізити?

- Що стосується рахунків за січень 2019 року, то вони в першу чергу відрізняються реквізитами: оскільки постачальник новий, то й оплачувати потрібно за іншими реквізитами. У розрахунковій частині також довідково вказано, яка вартість розподілу електроенергії включена в тариф. При цьому загальний тариф, тобто кінцева вартість енергії для населення, залишилася такою ж, як і раніше. Цей тариф затверджений Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), і він залишиться таким же, як був у 2018 році.

- Що робити тим, у кого переплата чи борг?

- Через це хвилюватись не потрібно, адже усе просто. У кого є борг за електроенергію, використану до 1 січня 2019 року, той повинен розрахуватись із «Хмельницькобленерго». У кого ж переплата – пише заяву до АТ «Хмельницькобленерго». Це можна зробити в приміщеннях сервісних центрів компанії і ці кошти переведуть на рахунок ТОВ «Хмельницькенергозбут» або переведуть на банківський рахунок споживача. Або, що значно простіше, споживач може дати згоду на переведення коштів у «Особистому кабінеті побутового споживача», і ці кошти переведуть на рахунок ТОВ «Хмельницькенергозбут».

Запевняємо – кошти нікуди не дінуться. Саме зараз ми проводимо процедуру переведення коштів споживачів, які дали згоду на таке переведення в «Особистому кабінеті», на особові рахунки споживачів в ТОВ «Хмельницькенергозбут».

- Чи є якісь зміни для тих, хто отримує субсидію?

- Для таких споживачів змін індивідуальних немає. Єдине, що управління соцзахисту не завжди вчасно перераховує кошти за субсидіантів. До нас вже почали надходити звернення від споживачів із запитаннями, де ділися їхні субсидії. Вони є, однак вони не завжди надходять вчасно. Тому деякі споживачі можуть отримати рахунки з відсутніми даними про субсидію. В такому випадку, я раджу сплачувати суму виставлену по рахунку і чекати, коли надійдуть кошти від держави.

 

Читайте новини на нашому Телеграмі

Коментарі:

До теми

Популярні новини

Останні оголошення

  Так  Ні, дякую