ye-logo.v1.2

Антиукраїнські мультфільми, російська пропаганда у Франції та Ізраїлі: добірка тижня

Суспільство 687
Добірка пропаганди за кордоном
Добірка пропаганди за кордоном. Фото: ілюстративне з мережі

Російські пропагандисти поширюють антиукраїнські анімаційні серії, стверджуючи, що вони створені у Франції.

Російська пропаганда активно працює для дискредитації України у Франції - країні, яка є одним з ключових партнерів.

Антиукраїнські мультфільми

Російські пропагандисти поширюють антиукраїнські анімаційні серії, стверджуючи, що вони створені у Франції. Однак, за результатами розслідування BBC, ці мультфільми, ймовірно, створені російськими медіа для поширення пропаганди.

У матеріалі журналісти BBC зібрали докази, що вказують — ймовірно, створення анімаційних антиукраїнських роликів — справа рук Кремля.

Нові серії мультфільму Ukraine Inc поширюють тези про те, що допомога Україні виснажує бюджети європейців. Один з епізодів показує, як Володимир Зеленський, переодягнений в костюм Санта-Клауса, краде подарунки у французьких дітей.


Як пише “Детектор медіа”, мультфільм стає вірусним завдяки підтримці великих прокремлівських телеграм-каналів. Російські медіа стверджують, що автори серіалу – французи, хоча немає жодного підтвердження цього.

Тексти французькою мовою у мультфільмах містять численні орфографічні помилки, а назви паризьких вулиць вигадані. Домен ukraine-inc.info зареєстрований у США, але його популяризацію почали російські прокремлівські медіа.
Крім того, експерти з анімації вказують на схожість між стилем Ukraine Inc та іншими проросійськими мультфільмами. Фактчекери виявили, що деякі зображення, використані в серіалах, взяті з відкритих стокових ілюстрацій російських дизайнерів.

Як вказує видання ВВС, кремль не вперше приписує авторство пропагандистських мультфільмів французам. Франція стала головною мішенню російської дезінформації через свою підтримку України.

Водночас Зої Фурель з організації The Global Disinformation Index, що моніторить дезінформацію, певна — мета таких прокремлівських мультфільмів полягає у тому, щоб достукатися до аудиторії за кордоном — з різних країн, з різним культурним та історичним бекграундом.

«Росія завжди використовувала різноманітні засоби для поширення своїх меседжів. Проте не кожен готовий заходити на сайт RT (раніше Russia Today — російське державне медіа, орієнтоване на закордонну аудиторію), а от мультики — це щось доступне. Вам не треба бути експертом або розуміти контекст, щоби вловити сюжет. Меседжі у мультфільмах – універсальні», — каже Фурель.

Фейк про партію Макрона

Російські пропагандисти продовжують впливати на вибори в європейських країнах. Раніше сайт “Є” ye.ua писав про вплив пропагандистів на передвиборчу кампанію у Словаччині, що призвела до перемоги партії Роберта Фіцо, який відомий своїми проросійськими поглядами.

Зараз пропагандисти намагаються вплинути на вибори у Франції.

Як пише видання “Стоп Фейк”, пропагандисти дискредитують партію президента Франції Емануеля Макрона.

Наприклад, в соціальних мережах поширюють, що Макрон нібито намагається купити голоси виборців. Йдеться про рекламу, яка нібито була запущена у соцмережі X (Twitter) французькою парламентською коаліцією Ensemble. Це оголошення заохочує французів брати участь у парламентських виборах 30 червня і 7 липня та обіцяє премію у розмірі 100 євро тим, хто проголосує за парламентську коаліцію Ensemble, куди входить заснована Еммануелем Макроном партія «Відродження». Пропагандисти навіть порахували, що така «акція» може обійтися Франції у суму до 5 мільярдів євро.

Однак ця новина є фейковою. На неї звернув увагу Random OSINT — французький користувач X (Twitter), який займається спростуванням дезінформації. Зловмисники запустили сайт, який наслідує справжній портал парламентської коаліції Ensemble, однак має трохи іншу адресу — замість «2024» в адресі фейкового сайту вказано просто «24». Саме цей підробний сайт і рекламує неіснуючу акцію. Російський фактчекінговий проєкт gnida project також помітив, що фейковий сайт було зареєстровано зовсім нещодавно, 19 червня. Французькою мовою новина поширилася через сайт France En Colere, який імітує французьке медіа, а насправді використовується пропагандистами для поширення прокремлівських дезінформаційних кампаній.

Більш того, той самий акаунт в X (Twitter), який зараз поширює рекламує вигадану «акцію» коаліції Ensemble, у березні цього року уже публікував шахрайські оголошення. Тоді посилання у рекламі вело на інший сайт — sengage-ukraine.fr, який також маскувався під офіційний державний ресурс. Це сайт оголошував набір 200 000 французьких солдатів віком від 18 до 48 років для участі у війні в Україні. Їм нібито гарантували зарплатню від 5 до 12 тисяч євро. Тоді оголошення були деактивовані адміністрацією X (Twitter) за промоцію «нелегальних та небезпечних товарів».
Нагадуємо, Еммануель Макрон оголосив позачергові парламентські вибори після поразки своєї політичної сили на виборах до Європарламенту 2024 року.

Фейк про Олену Зеленську.

В соціальних мережах, зокрема, направлених на іноземну авдиторію, з'явився новий фейк про першу леді України Олену Зеленську.


Пропагандистські ресурси рф розповсюдили фейк про буцімто купівлю Оленою Зеленською автомобіля Bugatti Tourbillon за 4,5 мільйонів євро, пише Центр протидії дезінформації.

Для більшої правдоподібності в мережу запустили відео начебто працівника автосалону, в якому він розповідає про нібито проведення закритої презентації елітного авто спеціально для української делегації.

Першоджерелом цього фейку стало французьке видання «Verite Cachee», яке було створене лише 22 червня 2024 року.

Окрім цієї дискредитаційної публікації на сайті розміщені статті, які висвітлюють війну проти України з російської сторони. Крім цього, в більшості матеріалів посилання йде на російських офіційних осіб або пропагандистів.
Людина, яка позиціонується як працівник магазину, має лише 4 публікації в соцмережі Instagram, а перша публікація була оприлюднена кілька днів тому. Також слід зазначити, що чоловік у кадрі має ознаки штучно згенерованого дипфейку.

Пропагандисти рф запустили цей фейк напередодні саміту НАТО, для того щоб дискредитувати вище керівництво України на міжнародній арені.

Роспропаганда в Ізраілі

Росіянам вдалося встановити мережу власних контрагентів з-поміж місцевих журналістів і політиків, які стають інструментами впливу в регіоні, пише Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки.

За результатами аналізу роботи росіян у медіа-просторі близькосхідної країни виявлено, що кремль застосовує різноманітний арсенал для просування пропаганди.

До ключових технологій належать: створення веб-сайтів, які маскуються під ізраїльські ЗМІ; поширення проросійських повідомлень у коментарях в популярних політичних групах; поширення публікацій антиукраїнського характеру, серед яких інтерв'ю ізраїльських військових та політичних діячів, які закликають продовжувати співпрацювати з росією.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую