ye-logo.v1.2

Хмельницькі кандидати розповіли, скільки грошей витратили на передвиборну кампанію

Вибори 4061
Політична траєкторія чинних депутатів Хмельницької міськради
Політична траєкторія чинних депутатів Хмельницької міськради. Фото: автора

Щоправда, такими відвертими були лише двоє претендентів на крісло мера та три місцеві партії.

У Хмельницькому активісти руху “Чесно” презентували попередні підсумки кампанії “Стеж за грошима”. Партії та кандидати, які підписали “Декларації відповідальності” і зобов’язались вести чесну передвиборну боротьбу, мали оприлюднити майнові декларації та надати проміжні фінансові звіти про свої витрати.

“Кампанія “Стеж за грошима” проводилась у 25 містах по всій території України. Ми намагалися залучити людей і пояснити прозорість політичного фінансування, - каже координатор кампанії Віта Думанська. - У нас було два напрямки: робота з громадянами і партіями. Виборці мають розуміти, що партії змагаються за їхній голос, і саме вони приймають рішення. У свою чергу партії мають усвідомити, що відкритість, прозорість і чесність мають бути для них базовими стандартами”.

За словами Віти Думанської, особливістю цієї кампанії стало протистояння нових політичних сил, які усвідомлюють важливість прозорого фінансування та чесності з виборцями, та партій старої формації, які продовжують використовувати “перевірені” технології.

“Альтернативою обличчям та гаслам на біл-бордах, продуктовим пакетам, тій же гречці, стає відверта розмова з громадянами про гроші спільні дії з розвитку громад”, - говорить координатор кампанії “Стеж за грошима”.

Як зазначив координатор руху “Чесно” у Хмельницькому Олег Черненко, представники дев`яти партій підписали “Декларації відповідальності”. Серед них “Поруч”, “УКРОП”, “Об`єднання “Самопоміч”, “Відродження”, “Рідне місто”,  “Наш край”, Радикальна партія України, Народний Рух України, “За конкретні справи”. Лише дві з них подали фінансовіий звіт: “Об`єднання “Самопоміч”, у якої по місту трохи більше 94 тисяч гривень витрат на передвиборну кампанію, та “Відродження”, яка витратила на вибори по області майже 827 тисяч гривень. Представник “Народного руху України” зауважив, що вони витратили 16 тисяч гривень на передвиборну кампанію.

Партії, які розповіли про витрати на передвиборну кампанію

Щодо прозорості кампаній кандидатів у мери Хмельницького, із 14 охочих стати міським головою лише троє приєдналися до ініціативи і підписали “Декларацію відповідальності”. Це Cергій Мандзій, Дмитро Йовдій та Юрій Самолюк. Однак, Дмитро Йовдій так і не надав фінансового звіту, а двоє інших вклалися у суму близько 300 тисяч гривень на рекламу у ЗМІ, друковані матеріали, зовнішню рекламу. Усі витрати — їхні власні кошти.

“Лише прозорість та відкритість кандидатів у діалозі з громадянами може забезпечити в майбутньому новий, якісно кращий склад місцевих рад” -  зауважує координатор Олег Черненко.

Активісти відзначили, що спостерігають сильну політичну міграцію. Відбувається це зазвичай не через зміну ідейних переконань, а окрему плату. Виборці повинні розуміти, що чесні депутати не можуть так легко змінювати свої переконання.

Довідково: Кампанія “Стеж за грошима” втілюється  за координації CentreUA спільно з ГО “Інститут “Республіка” і ГО “Активна громада” у партнерстві з Національним Демократичним Інститутом Міжнародних Відносин за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Чорноморським фондом регіонального співробітництва.

Активісти відзначили особливості передвиборної кампанії.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую