Гаряча тема:
- Війна
Соціальні танці прийшли із народу, це – не спорт, навіть, у форматі бачата-інтенсиву
Над базою потрібно працювати постійно. Навіть професійні танцівники не нехтують бейсиком.
От якраз і у мене нещодавно видалася хороша нагода пригадати базу бачати, в рамках Інтенсиву з бачати, який провела танцювальна школа Salsa Victoria (швидкий танц-курс із сальси та бачати). І мене абсолютно не смутило скрупульозне проходження азів у рамках цього Інтенсиву.
Як зазвичай, дівчат на заняттях було багато! Але це нікого не стримало у вивченні елементів. А мені дісталася роль партнера. Це дуже корисний досвід і якісна вправа. Ти починаєш краще розуміти партнера, який намагається вести тебе у танці. Мені взагалі здається, що корисно було б іноді приміряти на собі ролі один одного, це пішло б на користь парі танцівників :)).
Ставши за партнера, відразу розумієш, як важливо тримати рамку (руки в тонусі), зігнуті зап’ястя з гачечками, як важливо, щоб була протиопора. Бо якщо не так, руки, до прикладу, повністю розслаблені, то партнер, наче в тренажерній залі, працює з вагою рук партнерки :)). Його рухи сковуються, йому важко вести та давати імпульси такій партнерці. Насправді імпульс, це не перетягування партнерки по танцполу :)), а це коли вказуєш їй напрямок у танці. Відтак, партнер задає своїм імпульсом направлення, а партнерка на основі своїх знань, досвіду та навичок слідує у танку. Виконати той чи інший елемент завдання партнерки після отримання та трактування імпульсу.
Вести у танці, я помітила, це ще й хороше тренування мозку, треба думати як і коли дати імпульс, яким має бути твій наступний елемент. Коли я була за партнерку, то могла просто розслабитись та слухати ведення партнера. Цінний досвід, однак!
Підписатися на канал "Є" в Youtube
Отож, підсумуємо, декілька танцювальних базових «істин» :)). Одна із них: не перекладаємо рамку на партнера, ми самі її піднімаємо, коли її повністю розслабляємо руки партнерові важко!
Партнери пропонують руку, де кисть, наче «пістолетом», а у партнерки зігнуте зап’ястя та є «гачечки», щоб триматися. Партнер кистю, у вигляді «пістолета», дає імпульс. Коли він дав імпульс, далі нічого не нагадує. Партнерка сама знає, що їй робити. Імпульс дається тоді, коли щось змінюється у танці (друга танцювальна «істина»).
Третя «істина»: не втомлююсь повторювати, що кут у лікті при поворотах і у танцях загалом має бути 90 градусів або тупішим, ні в якому разі не гострішим – це травмонебезпечно.
Щодо нових елементів із бачати, то цього разу вивчили світхарт (Sweet Heart), навіть, три його варіанти. Це партнер, наче завертає голубці, тож я побула ще й рисом :)). Кому яка асоціація допомагає вчити елемент.
До слова, на Інтенсиві я ще й іншу роль виконувала – «асистентки» тренерки. Було цікаво!
Підписатися на канал "Є" в Youtube
А так світхарт виглядав у моєму виконанні в парі з Клодом та Сергієм. Цікаво у соціальних танцях це те, що на той момент світхарт я вже танцювала, але не знала, що то він :))
Підписатися на канал "Є" в Youtube
Соціальні танці прийшли із народу, це – не спорт. Тут всі відкриті у своїй манері рухатися. А стилі й напрямки (течії) бачати нам диктує музика, яка останнім часом стала дуже різноманітною. Чи не найголовніший критерій професійного танцювання – це музичність. Відповідно, якщо музика диктує танцювати домінікану, танцюємо домінікану (хоча б у базовому варіанті), якщо диктує урбану – значить танцюємо урбану.
На Інтенсиві якраз вправи на музичність ми і виконували також. Нагадаю, що рахунок у бачаті на 8. А суть вправи полягала у тому, щоб плескати в долоні на сильну частку – раз (1). Саме на раз (1), на цю сильну частину вступаємо у танці. Потім шукаємо два (2) і хлопаємо. Потім хлопаємо на 2 і 6, і так далі. Ми завжди маємо відчувати, де наше раз, якщо вступати на 8 чи 2, то це не музично. Такі вправи на музичність треба робити.
Як ви вже знаєте, у бачаті кроки прохідні. Крок – це перенесення ваги, а теп – це без перенесення ваги. Отож три кроки, а четвертий теп. У рахунку важливо розуміти важливість «і». Саме на це «і» робиться характерний для колумбійської бачати акцент стегном (у домінікані його не має). Коли танець виконується у парі, партнер зрозуміє, де потрібно робити цей акцент. Як саме виконується партнеркою такий акцент стегном? Як у східних танцях, до прикладу, стегно рухається більше по траєкторії вверх у ребро, а не в бік.
А ще інколи у початківців виникає питання, куди дивитися у танці. Віка рекомендує віднайти на лобі партнера точку, туди й дивитися. Таким чином, і контакт є, і не ніяковієш, і не витріщаєшся :)). Пишу про це, бо, можливо, комусь саме ця танцювальна порада буде корисною.
У попередніх матеріалах, я не писала про специфічні базові знання, про рахунок бачати, її класифікацію тощо. Зараз все-таки трохи приділила цьому увагу, бо розуміння цих базових речей у будь-якому разі має велике значення для тих, хто хоче навчитися танцювати бачату.
І додам трішки про бачату, її походження та класифікацію.
Бачата родом із Домініканської республіки. Її танцюють у країнах Карибського басейну, США. Хоча, на сьогоднішній день, легше вказати, де її не танцюють :)). Стилів бачати існує дуже багато. Загалом вони відрізняються за складністю та задіяними у танці частинами тіла. В кожного з професійних танцівників є своя думка про класифікацію стилів у бачаті. Зупинюсь на такому поділі як домініканська та європейська бачата, плюс бачата-танго. В європейській бачаті виділяють безліч підвидів (два-три десятка): сеншуал, урбана, модерна, фьюжн. У домінікані головне – це робота ніг (це доволі складний стиль). В інших стилях – корпус. У Вікіпедії також говориться про колумбійську бачату. І додається, що існування такого стилю це міф, і акценту стегном на четверту долю не має бути, бо вона слабка, і що документального підтвердження існування такого стилю не має…
В Україні, як і в Європі дуже популярні європейські стилі бачати. Вони більш чуттєві, містять багато ніжних та простих рухів, є й складні елементи, а також повороти, уповільнення та прискорення, підтримки й обігравання музики. Бачата в Україну прийшла, майже, одночасно із сальсою, але спочатку її давали як додаток (бонус) до неї. Згодом розвинувся повноцінний бачата-рух, за яким ми маємо змогу не лише спостерігати, але й брати безпосередню участь.
Партнер проекту танцювальна студія "Сальса Вікторія"
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: