ye-logo.v1.2

Що таке велопарковка і якою вона має бути

Суспільство 9752

Говорячи про велоінфраструктуру, ми маємо на увазі велодоріжки і велопарковки.

Чим відрізняється велодоріжка від велосмуги, і як краще їх облаштовувати в Хмельницькому, я розповім в іншому матеріалі. Сьогодні поговоримо про велопарковки, тобто про “споруди, спеціально призначені для зберігання велосипедів, поки їх власники не користуються своїм транспортом”.

Вбивши слово “велопарковка” в гугл-картинки ми побачимо безліч найрізноманітніших варіантів, що відрізняються типом, місткістю, кольором і дизайном. Але все ж таки є певні рекомендації щодо парковок, які розроблені активними велосипедистами. І мій особистий досвід подорожей велосипедом по Україні і 19 країнами Європи їх підтверджує. Отже:

1. Велопарковка має бути рамною, а не колісною. Тобто такою, за яку велосипед можна пристібнути за раму. Наразі в Хмельницькому досить поширені парковки магазину “Веломан”, які відносяться до колісних. Вони можуть спонукати злодіїв до крадіжки, оскільки це легко зробити — достатньо відкрутити колесо. Вправні злодії роблять це за 30 секунд. На жаль, в Європі є безліч прикладів неправильних парковок:

Висновок: парковка не може бути колісною, це не ефективний і не надійний спосіб паркування велосипеду.

2. Якшо не за колесо, то як? Відповідь — за раму. Стандартна велопарковка, зручна, безпечна і надійна — це звичайна металева арка. Наприклад, ось така:

Форма не має бути суто арочною, фантазія може бути обмежена лише фізичними властивостями металу. Головне, аби форма парковки відповідала двом критеріям: можливість сперти на парковку велосипед і пристібнути його до рами.

 

Приклади правильних велопарковок:

Висновок: велопарковка має бути рамною. Тобто такою, щоб велосипед можна було пристібнути замком за раму.

3. Чи обов’язково у вигляді літери П?

Звісно ні, як видно на фото вище, політ фантазії проектанта велопарковки нічим необмежений. В Інтернеті є безліч прикладів цікавих та креативних велопарковок:

Такі велопарковки, безумовно, привертають увагу: на фоні їх роблять фотографії, селфі, вони стають інформаційним приводом. Їх варто ставити в містах, але цілу мережу однакових креативних парковок встановлювати недоцільно. Це мають бути штучні одиниці.

Висновок. Креативні велопарковки мають бути, але тиражувати їх на цілу мережу не варто.

4. Велопарковка, як обмежувальний паркан.

Одним з елементів сучасного підходу до містобудування є встановлення обмежувальних стовпчиків і парканів на тротуарах, які: а) фізично не дозволяють паркуватись на тротуарах автомобілям і б) захищають пішоходів від автомобілів.

Я був приємно враежений, коли в Будапешті та Любліні в якості обмежувальних парканчиків побачив саме… велопарковки.

Люблін:

Або ось такі паркани-велопарковки в Будапешті.

Висновок: додатковою перевагою буде можливість встановлення велопарковок в якості обмежувальних парканів, що захистить тротуари від припаркованих авто, а пішоходів — від наїзду автомобілів.

5. “Брендовані” велопарковкі. Деякі міста Європи, як-от Люблін, мають свої унікальні дизайни міських велопарковок. Встановлюючи такі парковки, місто створює для мешканців умови для пересування містом на велосипеді.

Люблінська муніципальна велопарковка:

 

Висновок: додатковим плюсом мережі велопарковок є власний дизайн, якщо це можливо то такий, що якимось чином асоціюється з містом.

Отже, хороша міська велопарковка має відповідати чотирьом критеріям:
- зручність (велосипед можна сперти і пристібнути за раму);
- унікальність (власний дизайн велопарковок);
- бути оригінальною, але водночас легкою і дешевою у виробництві;
- можливість використовувати, як обмежувальний парканчик на тротуарі.

До речі, вже зовсім скоро ми представимо варіант, як виглядатиме Хмельницька міська велопарковка. 
 

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую