clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMail

Народний Кореспондент (НарКор)

У розділі "Народний Кореспондент" (НарКор) Ви маєте можливість прочитати новини від користувачів, скарги жителів Хмельниччини, відомості про аварії, надзвичайні події, що сталися у нашому регіоні або ж додати власну новину.
5 Липня 2017 Головне територіальне управління юстиції у Хмельницькій області 176

Поняття конфлікту інтересів та порядок його врегулювання
«Конфлікт інтересів» не зовсім нове явище у правовій системі України, але досить актуальне й проблематичне, оскільки воно є причиною багатьох корупційних правопорушень, а також правопорушень, пов’язаних з корупцією.
Варто розуміти, що конфлікт інтересів – це, в першу чергу, суперечність саме між приватними та службовими інтересами особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, або прирівняних до них осіб. Закон України «Про запобігання корупції» визначає два типи конфлікту інтересів: потенційний та реальний. Так, потенційний конфлікт інтересів – це наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень. Що ж стосується реального конфлікту інтересів, Закон його визначає як суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Закон України «Про запобігання корупції» містить заборону, яка полягає у недопущенні виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів, а також порядок дій при їх виявленні. Таким чином, перше, що потрібно зробити особі, з моменту, коли вона дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів –не пізніше наступного робочого дня повідомити про це безпосереднього керівника. Крім того, не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів, а також вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Заходи врегулювання конфлікту інтересів бувають двох типів: зовнішні та самостійні. До зовнішніх відносяться такі заходи, як: 1) усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів; 2) застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень; 3) обмеження доступу особи до певної інформації; 4) перегляду обсягу службових повноважень особи; 5) переведення особи на іншу посаду; 6) звільнення особи. Самостійне врегулювання конфлікту інтересів передбачає позбавлення себе особою відповідного приватного інтересу з наданням підтверджуючих на це документів безпосередньому керівнику або керівнику органу, до повноважень якого належить звільнення чи ініціювання звільнення з посади.
Як бачимо, конфлікт інтересів, як правове явище, має досить чітке законодавче врегулювання, що сприяє ефективному попередженню і протидії корупції. Звичайно, злочинам краще запобігати, аніж протидіяти вже вчиненим, тому наскільки точно суб’єкти, уповноважені на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування, або прирівняні до них особи, зможуть відмежовувати свої приватні інтереси від інтересів публічних, залежить кількість вчинених правопорушеньна ґрунті конфлікту інтересів.

Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 20.11.2017
купівля
продаж
Міжбанк
$
26.48
26.49
31.23
31.25
0.45
0.45

Гарячі лінії

> <

Архів новин

<<Листопад 2017>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
  1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30