clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMail

Чи витримає освіта Хмельниччини реформи децентралізації

На Хмельниччині створено дев'ять опорних шкіл

На Хмельниччині створено дев'ять опорних шкіл. Фото: espreso.tv

В області створено дев'ять опорних шкіл.

Упродовж двох років в Україні впроваджують реформу децентралізації. Окрім територіального об'єднання вона передбачає і освітні зміни. Зокрема після створення ОТГ закривають малокомплектні школи та створюють опорні. На Хмельниччині таких закладів освіти є поки дев'ять. Детальніше про те, як "децентралізується" сфера освіти в області розповідає директор Хмельницького підрозділу Центру розвитку місцевого самоврядування Сергій Яцковський.

Що таке опорні школи і скільки їх на Хмельниччині?

- Опорні школи - це заклади освіти, які мають покращити якість надання освітніх послуг. Це школи від 200 учнів, які мають кращу матеріально-технічну базу і рівень навчання. Тому малокомплектні школи закривають або реорганізовують, а учні переходять до опорних шкіл. Створюють їх здебільшого у сільській місцевості, де якість надання освітньої послуги низька. Такий заклад - юридично окремий підрозділ, який має певну автономію і свої філії у сільських громадах. Минулого року на Хмельниччині створили чотири опорних школи. У 2015 році створено ще п'ять. З цих дев'яти шкіл, сім в об'єднаних громадах і дві в районах.

На чиї плечі покладене фінансування опорних шкіл. Чи однакове воно для всіх закладів.

- Є поняття освітньої субвенції, вона виділяється з державного бюджету. Наприклад, минулого року, на фінансування чотирьох опорних шкіл Хмельниччини надійшло близько 10 мільйонів гривень субвенції. Якщо ця опорна школа в ОТГ, то гроші прямо туди і надходять. Розрахунок коштів здійснюється для кожного закладу за формулою і залежить від наповненості класів та щільності проживання учнів. Держава відходить від фінансування просто квадратних метрів.

Чому була необхідність створення опорних шкіл?

- Для аргументів у сторону необхідності перетворень, наведу кілька цифр. За результатами ЗНО минулого року 24% дітей - мешканців області, не склали тест з української мови та літератури. Окрім того, лише чверть випускників, що проживають у селах і йшли на золоті медалі, підтвердили їх на ЗНО. У місті свої "золоті" знання підтвердили тестами 75% учнів. Я не стверджую, що зовнішнє незалежне оцінювання - ідеальний показник знань, але поки це єдиний оптимальний чинник. Окрім того, варто говорити і про те, що у класах, де навчаються 5-7 учнів, діти страждають через відсутність соціалізації та конкуренції. Вони ні з ким себе не порівнюють і думають, що вони такі, як всі. Наша якість освіти не відповідає ресурсу, який вкладається.

Оскільки реформа передбачає закриття малокомплектних шкіл, що буде із педпрацівниками цих закладів?

- У Хмельницькій області закрили більше десятка малокомплектних шкіл. Під час закриття закладів освіти, всім педагогам пропонують роботу в інших закладах. Вакансій є дуже багато. В одній із громад закрили школу, в якій навчалось всього 32 людини. Учителям запропонували роботу в опорній школі. За місяць 70% з них звільнилися. Серед них всі ті, кому за 60, і ті, хто виявився не готовим проводити уроки в класі де 25 дітей. Бо є різниця, коли проводити заняття для 4-5 дітей і мінімум 20. Але тут варто говорити про учительські надбавки. Згідно із новим Законом "Про освіту", зарплата вчителя після вишу більше 7 тисяч гривень, в кого є стаж і надбавки - 10-12 тисяч гривень, а в директора школи близько 15. Я думаю, ми маємо спитати їх за якість надання знань. Наприклад, у 1991 році на Хмельниччині було приблизно 204 тисячі учнів, і 19 600 працівників освіти. У 2016 році - 124 тисячі учнів і 18 700 педперсоналу.

Як учителі та батьки сприймають такі зміни?

- Поки маємо цілу систему, коли школа на селі перетворилась у соціальний заклад, де виплачують зарплату вчителям, а це не повинно так бути. Школа не будується для забезпечення робочих місць, щоб директор влаштував на роботу своїх усіх родичів. Тому звісно, є супротив. Крім учителів, абсолютно пасивна позиція батьків ,бо їм зручно коли дитина навчається в школі, яка близько від дому. Дуже важко створювалась опорна школа в Старій Синяві. Там був і супротив певних політичних сил, і місцевого населення. От нещодавно ми їздили у Летичівську опорну школу. Зайшли на урок у сьомий клас, там дітям викладали математику на мультимедійній дошці. використовують її і на інших предметах. Громада придбала шкільні автобуси, довозять дітей з філій. В опорній школі на Чемеровеччині на днях придбали 122 ноутбуки, це 6 повноцінних коп'ютерних класи для 600 учнів школи. Я думаю, це гарний приклад того, куди має рухатись освіта.

 

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 18.11.2018
купівля
продаж
Міжбанк
$
27.74
27.77
31.65
31.67

Архів новин

<<Листопад 2018>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30