ye-logo.v1.2

Чи залишати покупцеві сумку в камері схову і хто відповідає за їх збереження

Суспільство 5936
Якщо адміністрація магазину наполягає на обов
Якщо адміністрація магазину наполягає на обов'язковій здачі речей покупців, посилаючись на власні внутрішні документи, в такому випадку ця адміністрація бере на себе обов'язок по збереженню зданих на зберігання речей. Фото: vn.20minut.ua

Перше, що потрібно вирішити при вході в супермаркет - це вирішити питання здавати чи не здавати сумку в камеру зберігання.

Досить часто у великих магазинах вимагають здавати речі у камери зберігання, але при цьому адміністрація не бере відповідальності за їх зберігання. То чи варто довіряти свої речі суб’єкту, який не дбає про речі покупців?

«Одного разу я зайшла до супермаркету з сумкою та ноутбуком. Охоронець сказав мені покласти речі в камеру схову. Над комірками висіло оголошення «За збереження речей адміністрація відповідальності не несе». Зважаючи на ці слова, я відмовилася класти туди свої речі. Охоронець мене не пустив у торговельний зал. Думаю, що це незаконно, - розповіла хмельничанка Лариса Павлюк.

Подібні ситуації трапляються на кожному кроці: то речі зникнуть з комірок схову, то охоронці обнишпорять усю сумку, якщо ти з нею зайшов до торгівельного залу. Неприємно. Але вихід з цієї ситуації є – знання законів.

Здавати чи не здавати

Споживачі, які стикнулися з подібною проблемою, можуть керуватися Законом України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 року, який є основним нормативним актом, що регулює відносини між споживачами, продавцями та виробниками, а також Порядком провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. 833. Саме вони пояснюють, що покупці здавати свої речі до комірок зберігання не зобов’язані. Більше жодний нормативний акт чинного законодавства України не містить подібного обов’язку покупця.

«Якщо адміністрація магазину наполягає на обов’язковій здачі речей (сумок, пакетів) покупців, посилаючись на власні внутрішні документи, в такому випадку ця адміністрація бере на себе обов’язок по збереженню зданих на зберігання речей, - розповіла головний спеціаліст відділу захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області Тетяна Левкун. – Також адміністрація зобов’язана видати покупцеві номерний жетон, що засвідчує прийняття речей на зберігання. Відповідне положення передбачене у ст. 937 Цивільного кодексу України.

Адміністрація зобов’язана зберігати ваші речі

Як свідчить практика, при судовому розгляді спорів, що виникають між покупцями і суб’єктами, які здійснюють торговельну діяльність, з приводу здачі й зберігання речей у магазинах та відшкодування збитків, завданих неналежним зберіганням таких речей, судами застосовуються норми, що регулюють договори зберігання.

За умовами того ж договору зберігання, відповідно до ст. 942 Цивільного Кодексу України (ЦК) зберігач зобов’язаний вживати усіх заходів для забезпечення зберігання речей. Навіть якщо зберігання здійснюється безоплатно, зберігач зобов’язаний піклуватися про річ, як про свою власну.

Статтями 950-951 ЦК України встановлено відповідальність зберігача за втрату або пошкодження речі. Так, за втрату (нестачу) або пошкодження речей, прийнятих на зберігання, зберігач відповідає на загальних підставах.

Відшкодування

Збитки, завдані особі, що залишила свої речі на зберігання, втратою (нестачею) або пошкодженням, відшкодовуються зберігачем:
1) у разі втрати (нестачі) багажу - у розмірі її вартості;
2) у разі пошкодження багажу - у розмірі суми, на яку знизилася її вартість.
Якщо внаслідок пошкодження речі її вигляд змінився настільки, що вона не може бути використана за первинним призначенням, особа має право відмовитися від цієї речі та вимагати від зберігача відшкодування її вартості.
Чинним законодавством також передбачено, що у випадку, якщо адміністрація супермаркету відмовляється добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, особа, якій такі збитки завдані, має право звернутися з відповідним позовом до суду.

Довести свої права нелегко

На жаль, передбачена законодавством справедливість часто відрізняється від тієї, що відбувається в реальності. Вже на початку судового процесу споживач зустрінеться з труднощами доведення обставин, які призвели до пошкодження або втрати майна. Так, при здаванні сумок або інших речей на зберігання ніде жодним чином не фіксується, що саме здається (наприклад, у сумці один телефон чи три), опис переданих речей не робиться, оскільки таке законодавством не передбачено.

Отже, якщо ви не упевнені в тому, що ваші речі зберігатимуться належним чином, ви маєте право відмовитися від зберігання ваших речей в комірках схову магазина і пересуватися приміщенням супермаркету (магазину) із своїми речами, сумками тощо.

При цьому охорона магазину не має права самостійно перевіряти вміст ваших речей, що нерідко практикується при виході покупців з торговельного залу. Охоронець може попросити показати сумку, сам він проводити огляд не має права. Даними повноваженнями наділений лише співробітник поліції і застосувати їх він може лише в тому випадку, якщо покупець підозрюється в крадіжці товару.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую