ye-logo.v1.2

У Хмельницькому за п’ять років хочуть завершити оновлення тролейбусного парку

Суспільство 1786
Зі 121 тролейбуса, що нині перебувають на балансі «Електротрансу», 87 вже відпрацювали свій термін експлуатації
Зі 121 тролейбуса, що нині перебувають на балансі «Електротрансу», 87 вже відпрацювали свій термін експлуатації. Фото: автора

Зокрема, за цей час заплановано збільшити кількість тролейбусів на автономному ходу.

Сьогодні, 14 січня, на позачерговій сесії Хмельницької міської ради депутати прийняли програму розвитку електротранспорту громади. Вона розрахована на 2021-2025 роки та передбачає понад півтора мільярда гривень фінансування з міської скарбниці. За ці кошти не лише заплановано підтримувати комунальне підприємство «Електротранс» та здійснювати компенсацію за пільговий проїзд, а й суттєво оновити тролейбусний парк.

Яка нині ситуація з тролейбусним парком «Електротрансу»?

Згідно з текстом прийнятої програми, станом на кінець грудня минулого року у першу зміну Хмельницьким курсує 84 одиниць комунального електротранспорту. А загалом на балансі КП «Електротранс» перебуває 121 тролейбус. З них 87 одиниць вже відпрацювали встановлений для них термін експлуатації.

Впродовж 2017-2020 року відбулося часткове оновлення місцевого електротранспорту. За підтримки міського бюджету було придбано орієнтовно 32 тролейбуси. Наприклад, у 2019 році завдяки укладенню фінансового лізингу з банком «Електротранс» придбав десять нових тролейбусів, п’ять з яких — на автономному ходу.

Купити 75 тролейбусів і 5 капітально відремонтувати: плани на п’ять років

З огляду на таку ситуацію впродовж 2021-2025 року заплановано завершити оновлення тролейбусного парку. Наприклад, на цей рік передбачено закупити десять низькополих тролейбусів та п’ять на автономному ходу. На такі потреби зі скарбниці громади передбачають виділити 65 мільйонів гривень на звичайні тролейбуси й 45 мільйонів на автономному ходу.

А загалом у програмі розвитку електротранспорту громади на 2021-2025 роки закладено 359 мільйонів 400 тисяч гривень на придбання 50 низькополих тролейбусів. Також за п’ять років заплановано придбати 25 тролейбусів на автономному ходу. Це орієнтовано коштуватиме 249 мільйонів гривень.

Проте є можливість, що обласному центру для оновлення тролейбусного парку вдасться зменшити заплановані витрати. Про це під час позачергової сесії розповів Хмельницький міський голова Олександр Симчишин.

«Ми є переможцями одного з етапів державного проєкту, який спрямований на придбання тролейбусів у рамках співпраці з Європейським інвестиційним банком. Хмельницький подав заявку на закупівлю 60 тролейбусів, — розповідає Олександр Симчишин. — Тобто маємо шанс з 2022 року купувати електротранспорт не лише за фінансовий ресурс громади. Проте це доволі специфічний проєкт, тому нині поки зарано говорити про результат».

Крім того, у прийнятій програмі передбачено, що КП «Електротранс» щороку за власні кошти проводитиме капітальний ремонт одного старого тролейбуса. Таким чином за п’ять років передбачено оновити п’ять тролейбусів, що попередньо коштуватиме 4 мільйони 430 тисяч гривень.

Які ще заходи передбачені у програмі?

У програму розвитку електротранспорту громади закладені й інші потреби «Електротрансу». Наприклад, на 2021-2022 роки передбачено спрямувати з міського бюджету 36 мільйонів 207 тисяч гривень на сплату лізингу, який брали у 2019 році на придбання десяти тролейбусів.

Впродовж 2021-2025 років передбачено понад два мільйони гривень на технічне обслуговування та середні ремонти тролейбусів, понад дев’ять з половиною мільйона гривень — на придбання автошин для тролейбусів, два мільйони — на придбання та встановлення комплексу телемеханіки, понад п’ять мільйонів — на проведення капітальних ремонтів агрегатів тролейбусів…

Значні кошти передбачають й на компенсацію витрат за пільговий проїзд для окремих категорій громадян. А саме — 643 мільйони 121 тисячу гривень.

Нагадаємо, сьогодні на позачерговій сесії міської ради депутати також прийняли два звернення до органів центральної влади. У першому місцеві обранці закликали скасувати січневий локдаун і повернутися до практики адаптивного карантину. В іншому звернені депутати міської громади виступили проти підвищення тарифів на природний газ, його розподіл і електроенергію.

Читайте тткаож: Симчишин звільнив директора «Електротрансу»

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення

Гаражі: продаж/оренда

  Так  Ні, дякую