clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMailПункт
У розділі "Новини читачів" (НарКор — Народний Кореспондент) Ви маєте можливість прочитати новини від користувачів, скарги жителів Хмельниччини, відомості про аварії, надзвичайні події, що сталися у нашому регіоні або ж додати власну новину.
26 Вересня 2019 Анна Сіра, проект ПУЛЬС 3563

Проект Держбюджету-2020: з якими проблемами стикнеться місцеве самоврядування Хмельниччини?

На розгляді у парламенті станом на зараз перебувають 2 надзвичайно важливих законопроекти: Про Державний бюджет України на 2020 рік (2000 від 15.09.2019) та Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (2144 від 16.09.2019). вони викликали уже чималий суспільний резонанс через обсяги фінансування окремих статей. Експерти Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування Асоціація міст України вирішили проаналізувати ці проекти з точки зору фінансування та навантаження на муніципалітети.
Пропонуємо ознайомитися із деякими основними показниками.
Проект Державного бюджету на 2020 рік передбачає:
1. Скасування зарахування частини акцизу з продажу пального (13,44 відсотка акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального), а натомість спрямування його у дорожній фонд. На Хмельниччині це суттєво вдарить по деяких громадах, адже значна частина ОТГ при утворенні враховувала і надходження як одне із основних джерел. Значних втрат зазнають, наприклад, Солобковецька ОТГ, Славутська міська ОТГ (втрати останньої складуть понад 9 млн. грн. за 2020 рік), а також інші громади. Потенційні втрати місцевих бюджетів по Україні 7,7 млрд грн. Звісно, можновладці мають контраргумент: місцевим бюджетам пропонують покластися на дорожній фонд. Проте за даними експертів, по-перше, дорожній фонд розподіляють обласні державні адміністрації, які не завжди бувають обєктивними, а по-друге, навіть за ідеальних умов, коли всі приймуть максимально справедливі рішення, обсяг коштів фонду складе максимум 4 млрд.
2. Непроведення індексації нормативної грошової оцінки землі. Інфляція у такому разі спровокує втрати місцевих бюджетів по Україні у розмірі 2,2 млрд грн.
3. Інфраструктурну субвенцію для ОТГ планують зберегти на рівні 2019 року: 2,1 млрд грн. Але ж кількість громад зросла, тому у такому разі сума на одного сільського жителя (а саме від їх кількості і залежить обсяг субвенції) складе 467 грн. Для порівняння: у найуспішніший рік, коли громадам вдалося найбільше реалізувати важливих проектів з цієї субвенції (водогони, вуличне освітлення, закупівля техніки) сума була 1107 грн на 1 сільського жителя. А ще врахуйте інфляцію Потенційні недонадходження місцевих бюджетів за таких умов 2,9 млрд грн.
4. Недостатнє фінансування освіти, зокрема, зарплатні вчителів. Саме на неї спрямовується освітня субвенція. Її запланований розмір 77,5 млрд грн враховує лише зростання розміру мінімальної заробітної плати на 12%. А підвищення оплати праці педагогів та інші видатки знову ляжуть на плечі муніципалітетів. Крім того, формула розрахунку освітньої субвенції далеко не ідеальна. З урахуванням реального стану справ обсяг субвенції мав би скласти не менше 105 млрд грн. А так маємо потенційні додаткові видатки з місцевих бюджетів по Україні 27,5 млрд грн.
5. Медицина. Потреба коштів у цій галузі 118, 6 млрд грн (33 млрд на первинку, 85,6 млрд вторинна і третинна допомоги). А по факту пропонується фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення в розмірі 72,1 млрд грн, а також на перший квартал 2020 року розмір медичної субвенції - 14,6 млрд грн (з 2-го кварталу очікувано запрацює реформа вторинки, яка фінансуватиметься вищезгаданою програмою). Відтак, додаткова потреба для фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення складає 31,9 млрд грн.
6. Додаткова дотація на освіту і медицину очікувано складе 7,9 млрд. грн. Ці кошти спрямовуються на утримання закладів освіти та охорони здоровя Потреба їх у розрізі України не менше 20 млрд. грн. У 2018 році розмір такої дотації складав 16,5 млрд грн. Додаткові видатки місцевих бюджетів 12,1 млрд грн.
А ще у проекті Держбюджету-2020 відсутній цілий ряд компенсацій місцевим бюджетам:
- Підвищення заробітної плати педагогічним працівникам дошкільної, позашкільної, професійно-технічної освіти, тренерам-викладачам дитячо-юнацьких спортивних шкіл, що передбачено різними постановами Кабміну. Витрати на такі підвищення 14,6 млрд грн.
- Оплату гарантованих державою пільг: проїзд та послуги звязку. Потенційні додаткові витрати з місцевих бюджетів - 6 млрд грн.
- Сплати штрафів енергопостачальникам, які виникли внаслідок того, що держава невчасно перерахувала кошти на пільги та субсидії. Потенційні додаткові видатки місцевих бюджетів - 7 млрд грн.
- Різниці в тарифах. Потенційні додаткові видатки місцевих бюджетів 19 млрд грн.

Висновок простий: проект Державного бюджету на 2020 роки передбачає:
- прямі втрати місцевих бюджетів від зменшення державної підтримки, скорочення джерел доходів 13,1 млрд грн;
- незабезпечення делегованих повноважень (освіта та охорона здоровя) 71,5 млрд грн;
- втрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади 55,6 млрд грн.
З врахування вищевикладеного, Асоціація міст України сформулювала та направила свої зауваження і пропозиції у Комітет Верховної ради України з питань бюджету та профільних парламентських комітетів за кожною сферою. Експерти наголошують: важливо звернути увагу на окреслені зауваження, оскільки місцеве самоврядування в нинішніх економічних умовах призведе до того, що місцеві громади не зможуть надати якісні послуги населенню чи впровадити проекти розвитку. А це, в свою чергу, ставить під загрозу розвиток міст, містечок і сіл, якого так прагнуть їхні мешканці.

Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 23.10.2019
купівля
продаж
Міжбанк
$
24.84
24.87
27.66
27.69

Архів новин

<<Жовтень 2019>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31