emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMailПункт
У розділі "Новини читачів" (НарКор — Народний Кореспондент) Ви маєте можливість прочитати новини від користувачів, скарги жителів Хмельниччини, відомості про аварії, надзвичайні події, що сталися у нашому регіоні або ж додати власну новину.
15 Жовтня 2019 Коломієць Ліана 4026

Закупівлі по-новому

Верховна Рада України прийняла у другому читанні та в цілому законопроект 1076 Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель (далі законопроект 1076), а саме нову редакцію закону про публічні закупівлі.
Запропоновані зміни охоплюють майже кожну статтю чинної редакції Закону України Про публічні закупівлі. Нова редакція закону ставить за мету підвищення ефективності закупівель, зменшення корупції у сфері закупівлі, запровадження персональної відповідальності за порушення законодавства про закупівлі, вдосконалення процедури оскарження та ін.
Чинний Закон України Про публічні закупівлі не містить такого виду закупівлі як допорогові та не регулює механізм проведення таких закупівель. Там існує лише норма, яка надає право замовникам використовувати електронну систему Prozorro з метою відбору постачальника товарів, надавача послуг та виконавця робіт для укладення договору на суми, що не перевищують порогові значення відповідно до Закону.
Законопроект 1076 пропонує запровадити спрощену процедуру закупівель від 50 тисяч гривень, яка схожа на процедуру відкритих торгів, але зі скороченими строками. Це дасть можливість уникнути зловживань замовниками при освоєнні бюджетних коштів. Яскравим прикладом був підряд на ремонт семи кілометрів доріг у Тернопільській області частинами по 40 метрів на підставі 177 окремих договорів, кожен з яких коштував 199 тисяч гривень. В новій редакції закону пропонується проводити закупівлі в межах 50-200 тисяч грн. через електронну систему Prozorro та запроваджується обовязкове звітування за всі проведені закупівлі від 0 грн.
З метою створення умов для ефективного здійснення закупівель впроваджується поняття аномально низька ціна тендерної пропозиції, визначення якої надано в ч.3 ст.1 законопроекту 1076 це ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. На теперішній час учасники, використовуючи прогалини у чинному законодавстві часто встановлюють низьку ціну на аукціоні, а потім через додаткові угоди піднімають її до рівня вищого, ніж пропонували інші учасники закупівлі.
Відтепер законодавець впроваджує механізм автоматичного розрахунку електронною системою закупівель аномально низьких цін тендерних пропозицій на всіх етапах електронного аукціону та інформування про це учасника процедури закупівлі та замовника. Учасник, який запропонував аномально низьку ціну, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції. У разі якщо учасник не надав належного обґрунтування запропонованої ціни або вартості, або у разі ненадходження такого обґрунтування протягом визначеного строку - його пропозицію замовник має право відхилити.
Багато помилок у тендерних пропозиціях трапляються через технічні недоліки. Як наслідок, такі пропозиції відхиляються замовниками. У разі прийняття законопроекту 1076 учасники отримують можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Це дозволить субєктам господарювання не втратити тендер, а замовнику зберегти найбільш економічно вигідну пропозицію.
Також запроваджено зміни в процедурі оскарження закупівель. Нововведенням є неможливість подання скарги без внесення плати. Відповідно до ч.2 ст.18 законопроекту 1076 за подання скарги до органу оскарження справляється плата через електронну систему закупівель в день подання скарги, після чого скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, яка разом зі скаргою автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель. Це унеможливить блокування тендера з боку недобросовісних учасників.
В законопроекті 1076 посилена відповідальність замовників за порушення законодавства у сфері закупівель. Пропонується внести зміни до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Наприклад, за невиконання рішення Антимонопольного комітету України передбачена відповідальність керівника замовника та штраф до 85 тисяч гривень.
Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень запропонованого законопроекту 1076 закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через шість місяців після дня його опублікування, крім розділу VI Процедура торгів з обмеженою участю, який вводиться в дію через 12 місяців після дня його опублікування.



Коломієць Ліана
стажист адвоката

Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео


Курси валют на 24.04.2024
купівля
продаж
Міжбанк
$
39.5
39.52
42.22
42.24

Архів новин

<<Квітень 2024>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

     


«Єдині новини» на Хмельниччині та Україні. Для цього натисніть на трансляції хмельницьких і всеукраїнських телеканалів, або слухайте радіо khm-radio.ye.ua чи radio.ye.ua
"Єдині новини" на Українському радіо