ye-logo.v1.2

Як замовити комп'ютер, телефон чи кросівки кліком мишки, або Плюси та мінуси інтернет-покупок

Суспільство 4887
Фото: annin.ru, Наталя Сідова

Зараз через інтернет можна купити усе, що є у традиційних магазинах, та й навіть більше.

 Деякі специфічні товари, наприклад, приладдя та матеріали для різних видів рукоділля, у Хмельницькому не купиш, а от у інтернет-магазинах знайти можна. Тим паче, завдяки всесвітній мережі хмельничанам відкривається доступ до закордонних виробників та продавців.
У такій торгівлі, як і у будь-якій іншій сфері, є свої плюси і мінуси. Щоб розібратися із нюансами купівель через інтернет, “Проскурівський телеграф” опитав хмельничан, у яких є чималий досвід таких покупок.
Якщо повертаєш товар, плати другий раз за доставку
Анатолій Макаров купує через інтернет техніку, комплектуючі до комп’ютера, книги. Він користується такими сайтами, як rozetka.com.ua, mobilluck.com.ua, knigograd.com.ua та іншими. Його досвід покупок — позитивний: усе привозили відповідної якості, хіба що терміни іноді затягувалися.
“Якщо магазин нормальний, то при замовленні тобі має зателефонувати менеджер протягом дня, в крайньому разі, на наступний день, щоб підтвердити замовлення. А мені друзі розповідали, що вони так тиждень чекали, потім самі телефонували, а в магазині такого товару не було, і їх ніхто навіть не повідомив”, - розповідає Анатолій.
За його словами, головне — шукати зручний для себе спосіб оплати та доставки, щоб не втрачати на конвертації валют і транзакції між платіжними системами.
“Маєш “вебмані” - шукаєш, де можна їх використати, маєш банківську картку - це ще простіше, хочеш готівкою — можна переказати кошти через автомат на картку або через банк на рахунок. Якщо оплачуєш товар після отримання, виходить трохи дорожче”, - каже хмельничанин. Наприклад, якщо оплачувати товар накладним платежем через “Нову пошту”, вона бере комісію у розмірі 12 грн. плюс 1% від суми платежу.
Якщо є сумніви на рахунок магазину або товару, Анатолій радить все ж таки користуватися післяплатою, хоч це і трохи дорожче, зате — надійніше, і купувати на відомих сайтах, які мають хорошу репутацію та позитивні відгуки користувачів. Таку інформацію можна знайти на різноманітних форумах.
А от Вадиму Скляренку доводилося повертати товар. Електронна книжка, яку він купив у невідомому магазині, виявилася несправною. Магазин прийняв товар назад, направив його на експертизу і за деякий час вислав новий, на цей раз справний. Ось тільки довелося чекати кілька тижнів та тричі заплатити за доставку.
Купуючи одяг, можна прогадати з розміром та кольором
Олена Ковальчук купує в інтернеті парфуми і косметику, зокрема на сайтах makeup.com.ua, parfumeria.ua. “В інтернеті парфуми в рази дешевші, ніж у наших магазинах, - каже хмельничанка. - Існує думка, що вони не належної якості. Але з власного досвіду можу сказати, що мене та моїх подруг косметика, куплена в інтернет-магазинах, повністю задовольняє”.
Також Олена має досвід у купівлі брендового одягу (магазини leboutique.com, fame.ua, modnakasta.ua та інші), однак вирішила відмовитися від такої практики. “Одного разу замовила пальто, і хоч на бірці був вказаний мій розмір, це не відповідало дійсності. Пальто повернула без проблем, але довелося заплатити за доставку назад, - розповідає Олена.
За її словами, іноді колір або склад тканини купленого одягу може суттєво відрізнятися від заявленого на сайті. До того ж, коли купуєш через інтернет, не можна побачити якість та приміряти одяг. Зате є великий плюс: економія часу та дешевші ціни, ніж у бутіках.

 

На аукціоні кожен продавець має свої умови
Також хмельничани користуються аукціоном аukro.ua, де можна придбати не лише нові товари, а й вживані. На цьому майданчику продавці виставляють на продаж товари (лоти), а покупці купують їх за допомогою аукціонних торгів або за фіксованими цінами.
“Тут ти маєш справу не з інтернет-магазином та його менеджером, а з конкретним продавцем. Хтось на Аукро просто виставляє вже непотрібний йому старий фотоапарат чи велосипед, хтось — власні вироби, наприклад картини чи музичні інструменти, інші ж постійно щось продають і заробляють на цьому, - розповідає Володимир Паламарчук, який здійснив кілька успішних покупок. - Коли купуєш на Аукро, треба ознайомитися з умовами оплати та доставки, які виставляє продавець, адже вони можуть суттєво відрізнятися, чого не скажеш про інтернет-магазини. Також можна подивитися, скільки успішних угод уклав продавець, відгуки про нього (відображаються у його профілі)”.
Заморські товари “їдуть” довго
Ще прогресивніші хмельничани освоюють іноземні інтернет-магазини та аукціони, зокрема ebay.com, де можна купити що завгодно у продавця з будь-якого куточка світу.
Хмельничанин Олександр Раєв має кілька успішних покупок на ebay.com. Щоб здійснювати тут покупки, потрібно мати іменну платіжну картку і зареєструватися у платіжній системі PayPal. А ще бажане знання англійської, щоб ознайомитися з умовами доставки.
“Ціна доставки залежить від ваги, відстані та способу. Найдешевший — звичайною поштою. Продавці із Китаю часто роблять безкоштовну доставку, що є хорошою приманкою для покупців, - розповідає Олександр. - Треба бути уважним: трапляється, продавець встановлює обмеження по доставці, наприклад, не доставляє в якісь країни. Я не часто зустрічав обмеження на рахунок України, але таке існує”.
Також хмельничанин радить звертати увагу на правила розмитнення. Наприклад, якщо ви купуєте зброю, прикраси із дорогоцінних металів та каміння, витвори мистецтва, ви маєте бути впевненими, що українська митниця дозволить ввезти товар, і це коштуватиме прийнятну для вас суму.
Дмитро Пашко має понад півсотню успішних покупок на ebay.com, де він купує радіокомпоненти для хобі.
“По-перше, вибрати можна практично все і дуже швидко. По-друге, не треба нікуди їхати, штовхатися в чергах, все необхідне можна обрати, не виходячи з дому. Дуже великим плюсом є порівняно низька ціна. Причому, різниця в ціні на одні й ті самі товари у нас і у “них” може сягати 10 разів”, - перелічує Дмитро переваги купівлі за кордоном.
І додає, що недоліком купівлі на таких сайтах є тривала доставка. “Ще ніколи посилки не приходили раніше, ніж через два тиждні. Часто це три-чотири тижні. В деяких випадках може їхати всі шість, - каже він. - Відкритим є питання гарантії та повернення грошей. В мене ще жодного разу не було випадків неякісного товару. Але я не раджу купувати дорогі речі. Мені здається, що повернути неякісний товар буде неможливо”.
“За кордоном якісніше і дешевше”
Існує чимало посередників, які допомагають купити товар в іноземних інтернет-магазинах, особливо у тих, котрі не бажають працювати з ненадійними платниками, і часто в таку категорію відносять українців. Але за свої послуги вони беруть комісійні.
Віталій Сіднюк купував кілька разів спортивне взуття та туристичне спорядження на британському сайті sportsdirect.com через посередника. “Посередник український. Усі гроші (за товар та комісійні) перераховую йому на картку після доставки, комісійні складають десь 30%, - розповідає Віталій. - Раз чи два пролітав з розміром, але перепродував швидко, тому що товар якісний та користується у нас шаленим попитом”.
На його думку, за кордоном можна придбати значно якісніший товар, причому, іноді значно дешевше, ніж у нас.
До речі
Існують сайти, зокрема price.ua, hotline.ua, де можна вказати товар, що вас цікавить, і отримати перелік інтернет-магазинів, де він є у наявності. Можна відсортувати магазини за ціною чи іншими параметрами.

«Подоляни стають обізнанішими у тонкощах покупок через Інтернет», - каже Тетяна Олександрівна.

 

Коментар фахівця
Тетяна Левкун, головний спеціаліст інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області:
«Цього року подоляни не звертались до нас зі скаргами на свої інтернет-покупки. А ось минулого року було зафіксовано три випадки. Це свідчить про те, що вони стають обізнанішими й деінде не купують. Щоб убезпечити себе від недобросовісних продавців, необхідно знати відомості про продавця, якому у разі чого можна висувати претензії: юридичну назву підприємства чи прізвище приватного підприємця, а ще - їхню адресу. Номерів телефону та абонентської скриньки, а також електронної адреси аж ніяк недостатньо. Закон України «Про захист прав споживачів» передбачає, що повернути виробнику або продавцю можна практично будь-яку річ (одним із винятків є білизна). З виробником складніше: більшість товарів виробляється у Китаї. Із продавцем трохи легше, якщо мати його координати.
Якщо купуєте складний побутовий пристрій у інтернет-магазині, при його отриманні простежте, чи правильно заповнений гарантійний талон: із датою продажу, підписом, мокрою печаткою та адресами сервісних центрів, до яких, у разі потреби, можна звернутися. За мокрою печаткою можна дізнатися координати продавця й, якщо виникне непорозуміння чи претензії, матимете дані, куди звертатися.
Ще одна порада: якщо ви отримуєте товар на пошті або через кур’єрську службу, обов’язково перевірте його у присутності відповідального працівника пошти чи кур’єра. Минулого року до нас звернувся хмельничанин, який придбав ноутбук через Інтернет. Забрав товар у кур’єрській службі, сів у машину та розгорнув пакунок: корпус комп’ютера зігнуто, екран зіпсовано. Нещасливий власник ноутбука вже не зможе довести, що йому продали брак. Якби він розгорнув пакунок раніше, міг би скласти акт про непридатність товару. Крім того, варто переконатися, що вам продали саме ту річ, яку ви замовляли. Мова йде не лише про комп’ютер та його технічні характеристики, а про будь-який товар, куплений на відстані».

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую