Гаряча тема:
- Війна
Пекельні» маршрути, агресивні водії і нахабні велосипедисти
Так коротко можна описати їзду на велосипеді хмельницькими вулицями.
Майже сотня кілометрів за три дні – це звичайно, не рекордна відстань, яку журналісти «Проскурівського телеграфу» разом із професійними велосипедистами та аматорами проїхали, але загальну картину уявити можна. Якщо кількість транспорту, в тому числі і двоколісного, на вулицях міста зростає, то рівень культури водіїв і тим більше якість доріг чомусь вперто не «покращується». Хоча, заради справедливості варто зазначити, що з культурою не все так безнадійно, як із дорогами.
Обираючи маршрути, ми навмисно не їхали у сквери і зони відпочинку, бо там більш-менш все зрозуміло: хоч алеї придатні для велопрогулянок, але багато мамів з колясками, скрізь дітлахи і собаки, тому особливо не наїздишся.
«Жодних навушників, розмов по мобільному і хаосу. Їдемо по дорозі, тримаємося один за одним, про поворот повідомляємо рукою і взагалі, ведемо себе чемно», – суворо наказав велосипедист зі стажем Сергій Зисько, перед тим, як ми вирушили у маршрут «Катіон-Ружична-Тернопільська об’їзна-аеропорт-вулиця Кам’янецька-сквер ім. М.Чекмана».
Це, напевно, найкращий, судячи по якості дороги, і найнебезпечніший маршрут. Єдиний відрізок, який ми не проїхали, а промучили – це Ружична. Мало того, що там «не дороги, а напрямки», так ще й місцеві пси не дуже були раді нас бачити. Ще одна небезпека, особливо для дівчат – це траса. Зізнаюся чесно, важко їхати по трасі, дивитися «в обидва», щоб не створити аварійну ситуацію, лякатися вантажівок, які мало того що в кільканадцять разів більші за велосипед і проїжджають в метрі від тебе, та ще й обов’язково водіям треба довгим гудком «привітатися» з дівчатами. Одним словом, їзда трасою – це тремтячі руки і ноги, серце в п’ятках і хороший заряд адреналіну!
Другим маршрутом їздити не рекомендуємо у спеку. Об’їхати мікрорайони «Виставка» і «Озерна», коли на небі ні хмаринки і температура повітря така, що й у тіні жарко – це випробування не лише сили волі, але й стану здоров’я. Та їхати заради експерименту одне, а жити там і щодня долати спуски і горби, до прикладу, на вулиці Рибалка, гідне похвали і… співчуття. До того ж, їздити там трохи небезпечно, бо постійний потік громадського транспорту та автомобілів вимагає надмірної уваги і дисципліни.
«У Раково краще не їздити вулицями Чорновола і Пілотська – це пекельні маршрути, – зі знанням справи попереджає велосипедист Денис Піменов, який все літо вирішує справи «на колесах». – Така ж ситуація і біля обласної лікарні, хоча центральну вулицю Красовського нещодавно відремонтували, але є ділянки, де неможливо оминути ями!»
Та якщо на вулиці Чорновола ще є тротуар, по якому можна оминути громадський транспорт чи ями, то на Пілотській і його шукати годі. До речі, їзда по тротуарах місцями стає не безпечнішою, ніж дорогою. Пішоходи дуже часто ведуть себе агресивніше ніж водії. Хоча, зізнаються обидва хлопці, чого гріха таїти – є велосипедисти, яким ми й самі надавали б прочуханів.
«Якщо їздити акуратно, дотримуватися усіх правил дорожнього руху, адже велосипедист такий самий учасник руху, то жодних проблем з водіями не виникає, – каже Денис. – Треба адекватно себе поводити, бути уважним і пам’ятати, що твоє життя в твоїх руках».
Загалом, поспілкувавшись із багатьма людьми, які значну частину часу проводять на велосипеді, почула майже однакові побажання і зауваження: катастрофічно у нас не вистачає велостоянок, велодоріжок і адекватних водіїв! Зате, що не може не тішити, у нас вистачає активістів-велосипедистів, і навіть тих, хто навчає інших правильного поводження на дорозі, піднімає рівень культури як у самих велосипедистів, так і у водіїв та пішоходів, а значить не все ще втрачено. Залишилось знайти активістів на «покращення якості доріг».
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: