clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwaytSkypeWhatsappViberPhoneMail

Реформа освіти: як хмельницькі школярі-першопрохідці поєднують математику з читанням

Інна Мудра:

Інна Мудра: "Сучасні школярі – це не ті діти, які будуть сидіти тихенько і дивитися учителеві в очі, вони прагнуть постійної динаміки. Тому потрібно змінювати ставлення вчителів". Фото: автора

У Хмельницькому вже більше двох місяців два експериментальних класи першачків навчаються за новою програмою.

З вересня Хмельницька спеціалізована школа І ступеня №30 єдина в місті стала учасником пілотного проекту «Нова українська школа». Всього участь в експерименті взяли 100 українських шкіл, серед яких чотири навчальних заклади Хмельницької області.

Ми вирішили дізнатися, як відбувається пілотування в Хмельницькому та чи виходить хмельницьким освітянам навчати за новими правилами школярів. Як виявилося, застати учасників експериментальних класів не так вже й легко. Дітям регулярно проводять інтегровані уроки за межами школи: то в музеях, то в дитячих розважальних центрах. Кожен тиждень у школярів тематичний, у кінці якого вони роблять лепбуки – підсумок робити за тиждень. Крім того, на кожного першокласника складається так зване «досьє», в якому зберігаються його виконані роботи. Кожен навчальний день дітлахів пілотних класів розпочинається з кількахвилинного спілкування, яке плавно переходить в інтегрований урок.

Детальніше про те, як виходить реалізовувати освітню реформу в життя у нашому місті, нам розказала директор школи №30 Інна Мудра.

- Інно Іванівно, як проходить навчання за новими принципами у вашій школі?

- Завжди важко бути першопрохідцями, але водночас це дуже цікаво. За навчальним планом «Нової української школи» дається 23 години в тиждень на уроки, сім з яких інтегровані. У них поєднують математику, письмо, читання, природознавство, технології, тобто трудове навчання. Це тісне переплетення всіх предметів. Інтегровані уроки відбуваються щодня одразу після ранкового спілкування. Кожен тиждень у нас тематичний. Наприклад, минулий тиждень у нас називався «Ігри та розваги», де діти ознайомлювалися детальніше, що таке ігри і, як граючись, правильно себе поводити. У рамках цієї теми класи відвідали дитячі розвивальні та розважальні центри. Тут спрацьовує багато елементів виховного, розвивального і навчального характеру. Таким чином відбувається підготовка дитини до життя. Подібні уроки мають більш практичний характер, адже здобутий досвід діти можуть застосовувати в подальшому. Формується правильна поведінка в суспільстві.

Батьки дітей із пілотних класів теж не стоять осторонь. Ми їх залучаємо до навчання, запрошуємо інших фахівців. До прикладу, у нас була співпраця з роботехніками, поліцією, де діти мали практичні навички спілкування.

Незабаром діти пілотних класів сидітимуть за новенькими одномісними партами

- Переконана, діткам так більше подобається навчатися. А стосовно вчителів, яку підготовку до нової програми вони пройшли та як справляються?

- Влітку вчителі, які ведуть пілотні класи, проходили тренінги. Також є платформи в Міністерстві освіти і науки з рекомендаціями для вчителів. Але це постійна робота над собою. Адже на сьогодні діти дійсно багато знають, і потрібно підібрати таку форму роботи, щоб дитині було цікаво. У вчителів досить непогано виходить, хоча навантаження для них дуже велике. У нашій школі робочий час вчителів двох пілотних класів розпочинається в середньому о 7.30. Хоча уроки починаються о 8.45. Все через те, що багато матеріалу треба роздрукувати, розрізати на картинки. Сподіваємося, що наступного року буде більше методичних та дидактичних матеріалів. Адже підхід до дітей зараз має бути іншим, бо вони вже зовсім інші, і відповідно вимагають інноваційних підходів. Сучасні школярі хочуть постійного руху, динаміки, інтерактивну. Це не ті діти, які будуть лише сидіти тихенько і дивитися учителеві в очі. Тому потрібно змінювати ставлення вчителів. І якщо сьогодні у нас так працюють два вчителя, то з наступного року, коли реформа буде втілена в життя, так має працювати кожен вчитель будь-якої школи. Питання у тому, чи готові вчителі?

- Чи зможуть перелаштуватися на нову форму навчання вчителі скажімо так «зі стажем»?

- Як сказала міністр, повинні. Це ж не буде кнопкою ввімкнути/вимкнути. Хтось впорається швидше, комусь доведеться довше перелаштовуватися. І це не завжди залежить від віку людини, швидше від бажання. Реформа не може бути втілена за один рік і ще тривалий час будуть «камені на дорозі». А хто хоче змін, той має працювати.

Один з пілотних класів на уроці в музеї цікавої науки

- Тепер дітей не оцінюють і домашніх завдань не дають. Як батьки можуть контролювати їхню успішність?

- Найближчим часом ми плануємо провести батьківські збори, щоб отримати зворотній зв'язок. У першому класі й раніше дітей не оцінювали, а за новини правилами не робитимуть цього й у другому класі навчання. Але починаючи з третього і далі оцінювання залишається. Та й рівень знань у перші два роки буде визначатися певними методиками. Наприклад, розгортаючи зошит з математики, мама бачить, чи вміє дитина додавати-віднімати та скільки помилок робить.

Треба змінювати погляди батьків. Вони мають розуміти, що ми сьогодні працюємо не на рівень оцінки дитини, а на рівень її розвитку. Школа налаштована розвивати дитину і готувати її до дорослого життя.

- Зараз дуже популярні поїздки з обміну досвідом у інші школи і навіть за кордон. Ви таке практикуєте, чи власними силами обходитеся?

- За кордон не їздили, але відвідуємо школи нашої та сусідніх областей. Не все можна запозичити з інших навчальних закладах, але щось для себе можна почерпнути. У нас школа повного дня і дуже тішить, коли мама приходить забирати дитину о 17.30, а вона проситься ще трохи бути. Головне, щоб у дітей було бажання ходити в школу, тоді їх можна легко всього навчити.

Крім того, є громадська спілка «Освіторія», яка проводить безкоштовні тренінги для вчителів. Вони збирають по двоє людей від області. Люди, які пройдуть тренінги, наступного року будуть навчати інших вчителів. Двоє вчителів нашої школи вже пройшли п’ятиденний семінар. Там вони переймали досвід інших держав: Польщі, Канади, Австрії. Такі тренінги будуть ще. Нам буде з цього користь, адже ми зможемо чути і бачити з перших уст, як відбувається реформа в Україні.  

Нагадаємо, раніше директор Департаменту освіти і науки Хмельницької міської ради Роман Миколаїв розповів Сайту "Є" чи готовий Хмельницький вчитися за новими правилами, як освітня реформа буде втілюватися в життя в хмельницьких школах та чого чекати школярам, батькам, вчителям.

Уроки за межами школи мають більш практичний характер, адже здобутий досвід діти можуть застосовувати в подальшому

Система Orphus
Помітили помилку в тексті? Виділіть її мишкою та натисніть Ctrl + Enter
Коментувати:
Коментарів - 0:

Популярні новини

Останні фото та відео




Архів новин

<<Лютий 2018>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28