ye-logo.v1.2
15 Листопада, 2019

Мала авіація й перші доходи: що змінилося в Хмельницькому аеропорту

Андрій ЯЩИШЕН Суспільство 4505

Підписатися на канал "Є" в Youtube

Найголовнішим завданням залишається зробити місцеве летовище аеропортом міжнародного класу.

Директор комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький» Валерій Сорока раніше анонсував, що для місцевого летовища 2019-й стане роком малої авіації. Зокрема, відновлення повноцінної роботи аеропорту запланували розпочати зі створення злітно-посадкового майданчика для малої авіації та отримання відповідної ліцензії. Кореспонденти сайту «Є» завітали на територію комунального підприємства, поцікавитися, які зміни за пів року сталися у роботі хмельницького летовища.

За словами Валерія Сороки, цього року найперше вдалося переконати керівництво Державної авіаційної служби України, аби воно дало погодження на створення злітно-посадкового майданчика для малої авіації. Наразі цей ґрунтовий майданчик площею 6,5 гектарів вже готовий: зрізані дерева й сухостій, викорчувано коріння, утрамбовано ґрунт. Втім ще залишається вирішити низку проблем, пов’язаних з водовідведенням для уникнення ерозії ґрунту.

Для роботи злітно-посадкового майданчика потрібно отримати ліцензію. Раніше планувалося завершити процес його сертифікації до кінця вересня. Проте він затягнувся в часі.

На території летовища створили ґрунтовий злітно-посадковий майданчик для малої авіації. Залишається розв’язати питання водовідведення та ліцензування

На території летовища створили ґрунтовий злітно-посадковий майданчик для малої авіації. Залишається розв’язати питання водовідведення та ліцензування

«Наразі ми розробили інструкцію для польотів повітряних суден. Її погодження в різних авіаційних органах займає чотири-п’ять місяців, — розповідає Валерій Сорока. — Наприклад, лише в Державіаслужбі її потрібно погодити у 17 фахівців. Нині ми вже на завершальному етапі: до кінця цього тижня сподіваюся зібрати ще чотири експертні погодження».

Також він зазначив, що після завершення сертифікації злітно-посадкового майданчика, одразу розпочнеться створення школи пілотів на території КП «Аеропорт Хмельницький». Проте на летовищі вже створено «Аероклуб Хмельницький», який з липня цього року здійснює екскурсійні польоти над обласним центром.

В аеропорті вже проводяться екскурсійні польоти над Хмельницьким, а невдовзі — запрацює школа пілотів

В аеропорті вже проводяться екскурсійні польоти над Хмельницьким, а невдовзі — запрацює школа пілотів

«Завдяки розвитку малої авіації «Аеропорт Хмельницький» почне заробляти гроші. Вони будуть спрямовані на виплату зарплатні нашим працівникам. Крім того, вперше за 15 років ми надали майданчик для «Аероклубу Хмельницький». Таким чином 50 відсотків орендної плати, тобто майже 8 тисяч 500 гривень, вже сплатили до обласного бюджету. Звісно, це мало, але це лише старт», — переконаний Валерій Сорока.

За його слова, також цього року «Украерорух» передав на баланс Хмельницької обласної державної адміністрації власний майновий комплекс. Це майже 39 об’єктів. З найголовнішого: трансформаторна підстанція та кабелі для відновити електропостачання, дальні й ближні приводи для посадки літаків у денний та нічний час.

«Украерорух» передав Хмельницькій ОДА майно для посадки літаків у денний і нічний час

«Украерорух» передав Хмельницькій ОДА майно для посадки літаків у денний і нічний час

«Крім того, за допомогою Хмельницької міської ради ми вже відновили освітлення аеропорту. Наразі після проведення тендеру вже уклали договір на встановлення 16 камер відеоспостереження (за інформацією порталу публічних закупівель «Prozorro», їх вартість склала 173 тисяч 468 гривень — авт.). Їх розмістять на ділянках, де розташовані літаки, гаражі та ангари», — поділився директор КП «Аеропорт Хмельницький».

Втім Валерій Сорока підкреслив, що його найголовнішим завданням залишається зробити місцеве летовище аеропортом міжнародного класу. Найперше, для цього необхідно створити належні умови безпеки. Зокрема, огородити територію аеропорту, периметр якого складає 8 тисяч 102 метри.

Комунальне підприємство отримало освітлення

Комунальне підприємство отримало освітлення

«За кошти обласного бюджету, 80 тисяч 921 гривню, нам розробили проєктно-кошторисну документацію на встановлення огорожі. Її висота має бути не менше 2,2 метра, нагорі — 40 сантиметрів колючого дроту, а для недопущення підкопів паркан повинен залягати на 40 сантиметрів у землю. Крім того, огорожу потрібно оснастити камерами відеоспостереження. Підраховано, що це коштуватиме нам понад 14 мільйонів гривень. Тому розраховуємо залучити на це фінансування з Фонду державного розвитку», — розповів Валерій Сорока.

Валерій Сорока також сподівається, що до кінця року буде проведено тендер на виготовлення проєктно-кошторисної документації для реконструкції аеродромного комплексу КП «Аеропорт Хмельницький» з продовженням штучної злітно-посадкової смуги на 500 метрів. Перші торги не відбулися, адже був лише один учасник. Тому комунальне підприємство 1 листопада оголосило повторний тендер. Очікувана вартість виготовлення проєктно-кошторисної документації — 10 мільйонів гривень. Кошти на неї порівно мають виділити з обласного й міського бюджетів.

Злітно-посадкову смугу реконструюють і продовжать на 500 мерів після виготовлення проєктно-кошторисної документації

Злітно-посадкову смугу реконструюють і продовжать на 500 метрів після виготовлення проєктно-кошторисної документації

«Ми прийняли рішення розробляти проєктно-кошторисну документацію в комплексі: одразу для злітно-посадкової смуги, руліжної доріжки, перону, світлосигнальної системи, водовідведення… Найголовніше, під час її виготовлення експерти проведуть георозвідувальні роботи, які покажуть, де залягають підземні води. Завдяки цьому ми зробимо дренажну систему. Інакше через 10-15 років злітно-посадкова смуга знов стане «на диби», — наголосив директор КП «Аеропорт Хмельницький».

Валерій Сорока вкрай обережно говорить про плани на наступний рік. Він побоюється, що деякі його ідеї можуть використати летовища у сусідніх містах.

«Наш найголовніший план на 2020-й — завершення виготовлення проєктно-кошторисної документації. Саме вона дозволить залучити на реконструкцію летовища гроші з державної скарбниці», — підсумував Валерій Сорока.

Читайте також: Хмельницький розраховує об’єднатися з Давидківцями наступного року

Читайте новини на нашому Телеграмі

Коментарі:

До теми

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Останні оголошення
  Так  Ні, дякую