Гаряча тема:
- Війна
Наш репортаж: урок-квест з батьками, або як вчаться хмельницькі першачки за новою програмою
Сидіти на підлозі, гратися, співати, бігати – не привілеї перерви, а навчальний процес у школі нового зразка.
У нашому місті освітній експеримент торкнувся лише одного навчального закладу. Як ми вже писали, учасником пілотного проекту «Нова українська школа» і першопрохідцем стала Хмельницька спеціалізована школа І ступеня №30. Саме тут є два експериментальних класи першачків.
Журналісти Сайту Є вирішили дізнатися, як насправді дітлахам вчиться за новою програмою. Для цього відвідали урок одного з експериментальних класів. Що ми там побачили, читайте далі.
8.45. Навчальний день 1-В класу, як завжди, розпочинається з кількахвилинного спілкування. У дружньому колі, тримаючись за руки, дітки «передають привіт» і бажають гарного дня усім, хто любить подорожувати. Адже тема тижня «Я мандрівник». Сьогодні особливий день: на урок завітали матусі першачків, аби разом ними, граючись, навчатися.
Уже за кілька хвилин дітвора розсядеться по своїх місцях. Одномісні парти зсунуті по шість, й увесь клас для командної роботи поділений на групи. У кожного тут свої обов’язки. У команді є писар, спікер, охоронник часу, асистент вчителя та «рука допомоги». Щоб не заплутатись, всі школярі на грудях носять бейджі з написом посади. Як говорить класний керівник Лілія Талан, щодня перед початком уроків учні в групі разом вирішують, хто яку роль буде виконувати.
Парти у класі розставлені групами
Перший урок інтегрований. Під час такого заняття поєднується одразу кілька навчальних предметів: читання, письмо, праця, математика. Завдяки цьому учні можуть глибше сприйняти і осмислити певне поняття. Інтегрований урок розпочинається з інформаційної хвилинки: дітки згадують яке сьогодні число, день тижня. Варіантів багато: хтось ще «живе» вчорашнім днем, у когось вже вихідні наступили. Розмова проходить дуже жваво. Малеча енергійно відповідає на всі запитання вчителя, не соромлячись помилитися.
Зовсім скоро керівниця класу повідомляє: «Сьогодні у нас квест. Хто знає, що означає це слово?» Діти активно висловлюють свої думки, відповідаючи на питання вчительки. «Квест – це коли треба йти на північ, південь, захід і на схід», - чути у відповідь. «Це коли є якесь завдання, і його треба виконувати», - продовжують школярі.
Цього разу до проведення уроку долучили й мам
Тепер першачки оцінюють своє ставлення до теми тижня за шкалою від одного до десяти. Шкала оцінювання розташована на дошці, і кожен ставить позначку під відповідною цифрою. До слова, не всі діти спершу високо оцінили тему тижня. Але в кінці уроку кожен охочий має можливість змінити свою оцінку.
Енергійний діалог між вчителем і учнями триває. Жодного монотонного диктування інформації, лише її активне обговорення і пояснення. Настала черга поговорити про маршрути і їх значення. Неочікувано вчителька до бесіди залучає мам, які ситять поруч. Тепер у розмові задіяні всі присутні.
Діти вчаться прокладати маршрути подорожі
Для діток нове завдання. «У вас на партах у корзинці є карта Хмельницької області. Для писаря є аркуш паперу, де написано початок і кінець маршруту. Кожна команда має прокласти маршрут з найбільшою кількістю пунктів, які можна відвідати», - говорить учителька.
Одразу після цього охоронники часу перевертають пісочні годинники, і виконання завдань починається. У класі стає трохи шумно, адже малята активно вирішують, яким шляхом краще дістатися до кінцевої точки.
Багато завдань на уроці потрібно виконувати у команді
Час вичерпано. Настала черга спікерам оголосити результати. Усі молодці. Усі впорались. Поаплодувавши собі, слухають наступне завдання Лілії Миколаївни.
Настає найцікавіший момент, адже зовсім скоро розпочнеться квест. Обравши малюнки з корзинки, діти перегруповуються відповідно до обраних зображень лісу, гір, моря, міста. Тепер сформовані нові команди. І перше завдання квесту: швидко одягнутися для подорожі. Наступна частина уроку проходитиме на шкільному подвір’ї. Настала черга й мамам долучитися до роботи.
Діти активно виконують всі завдання квесту
У всіх груп маршрути під час квесту різні, а на кожній маршрутній точці стоїть чиясь мама. Щоб зрозуміти, якій групі куди потрібно рухатись, треба вміти визначати сторони світу. Мета квесту: зібрати букви на кожній точці маршруту і скласти з них слово. Але щоб отримати літеру, спочатку треба відповісти на питання мам.
Читайте також: У Хмельницькому вчителів шкіл навчають як користуватися… конструктором LEGO
Завдання і правила зрозумілі. Отож, старт. Щасливі дітлахи чимдуж починають бігти в різні сторони. І хоча на вулиці морозно, школярі не мерзнуть. Адже вони завзято метушаться від однієї мами до іншої, відповідаючи на чергове питання.
«Який транспорт ви знаєте?» - запитує мама у команди «Місто». У відповідь, як ті пташенята, першачки щебечуть кожен свій варіант.
Підписатися на канал "Є" в Youtube
За словами, вчительки під час квесту діти навчаються працювати у команді, аби разом досягти бажаного результату. «Сьогодні для виконання завдань ми формувалися у групи, де кожен учень виконував свою роль, - говорить Лілія Талан. - Під час квесту діти мають можливість не тільки виконувати навчальні завдання, але і рухатися, бігати. Їм потрібно прикладати зусилля, щоб уся команда працювала злагоджено і ефективно. Завдяки цьому розвиваються вміння працювати у групі».
Фінішували команди майже одночасно
Зі здобутих літер у всіх груп вийшло слово скарб. Нагородою за виконану роботу виявилася чарівна коробка у руках вчительки. Щоб дізнатися, що ж за приз вони здобули, усі повертаємося до класу.
Отож, довгоочікуваний момент. Що ж отримають школярі за пройдений квест? Захоплені дітки по черзі знову озвучують свої здогадки: «Шоколад, цукерки, а може, шоколадні цукерки?» Один з учнів висловлюється,що в коробці є якість документи. Але ж малеча так просто не здається. «Шоколадний документ?» - чути з класу.
Призами все ж виявилися не цукерки, а іменні посвідчення мандрівника, які пізніше першокласники вклеять до своїх лепбуків.
Читайте також: Як хмельницькі школярі-першопрохідці поєднують математику з читанням
За всіма ігровими завданнями урок минає непомітно. Діти щасливі, хоч і не отримали солодощів. Багато тих, хто на початку уроку оцінив тему тижня невисоким балом, зараз переставляють позначки. Із запропонованих десяти балів, школярики жартома ставлять оцінки «20», «30» і навіть «40», вийшовши далеко за межі шкали.
Діти знову оціюють тему уроку
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: