ye-logo.v1.2

Перевірено на собі: Чому в Хмельницькому запис до дитячого кардіолога нагадує лотерею

Суспільство 27814
О 6.53 годині двері до поліклініки Хмельницької міської дитячої лікарні вже відчинені, а в середині більше 10 людей чекають на відкриття реєтратури, щоб записати дітей на прийом до лікаря...
О 6.53 годині двері до поліклініки Хмельницької міської дитячої лікарні вже відчинені, а в середині більше 10 людей чекають на відкриття реєтратури, щоб записати дітей на прийом до лікаря.... Фото: автора

Люди зранку займають чергу в реєстратуру і не раз чують: «Талонів більше немає».

«Я в п’ятницю зранку вистояла чергу з дитиною, в понеділок також, сьогодні прийшла сама, а чотирирічну дитину залишила саму вдома, і знову немає талонів! Ви що, знущаєтеся?», - обурювалася 21 серпня в кабінеті завідувача дитячої поліклініки Хмельницької міської лікарні жінка, яка стверджувала, що вже декілька днів не може потрапити на прийом до дитячого кардіолога за направленням педіатра. І вона така не одна…

До редакції сайту «Є» останнім часом почали надходити скарги читачів, які зіштовхнулися з подібною проблемою. Казали, взяти талон до кардіолога неможливо. Ми почали з’ясовувати, що ж відбувається.

День перший

«У нас було два кардіологи, - ще перед нашим візитом у поліклініку 20 серпня телефоном розповів Олександр Дехтярук, завідуючий дитячою поліклінікою. – Один звільнився, а інший вийшов з відпустки лише в п’ятницю (17 серпня – прм.авт.). Запис до лікаря здійснюється або онлайн, або за телефонами, або в реєстратурі».

Заходимо на сайт «Medics», але записатися на прийом не можемо. «Просто вже талони розібрані, - пояснює Олександр Володимирович. - Новий запис відкривається в середу – до наступної середи. У четвер додають на наступний четвер, у п’ятницю – на п’ятницю. Тобто на тиждень вперед. Тому на цей тиждень вже немає талонів, бо їх розібрали. Але є інший шлях – зателефонувати в реєстратуру».

Ми телефонували ще зранку 20 серпня (до розмови з Олександром Дехтяруком). Додзвонитися на стаціонарний 65-16-65, або мобільні 096-361-77-17 та 098-512-89-18 – це як виграти в лотерею. Телефонувати слід о 8-ій ранку, коли відкривається реєстратура. Враховуючи, що телефоном записуються не лише до кардіолога, а й до інших спеціалістів, то номери постійно зайняті. Коли ж вдається і на годиннику вже, до прикладу, 8.15, то: «Талонів вже немає». Хіба не лотерея?

У фойє поліклініки є стенд, який розповідає про те, як записатися до лікаря.

Пробуємо варіант електронного запису. Заходимо на «Medics», обираємо Хмельницьку міську дитячу лікарню (поліклініку) і бачимо перелік лікарів. Ви знаєте прізвище кардіолога? Ні? Тоді, мабуть, починаєте шукати за спеціальністю – «Кардіолог». І… «Вибачте, по вашому запиту нічого не знайдено». Що цікаво – це правда. Бо потрібно шукати спеціальність «Дитячий кардіолог». Щоправда, логіка, на нашу суб’єктивну точку зору, незрозуміла. Якщо ви зайшли на дитячу поліклініку, то й так зрозуміло, що вам потрібен дитячий кардіолог, а не дорослий. То для чого така плутанина? Але це, швидше за все питання до розробників програми, а не до самої установи. Ну, і це ще не все. Бо схоже, саме той дитячий кардіолог, який є в цій базі, вже звільнився.

Не шукайте кардіолога в дитячій міській, бо побачите напис "Вибачте, по вашому запиту нічого не знайдено".

Телефонуємо знову до керівника поліклініки. «Введіть прізвище лікаря Цвігун», - пояснює він. Вводимо і «Евріка»! Щоправда, записатися на прийом поки неможливо, бо схоже і справді талони розібрали. Та помічаємо ще один нюанс – лікар не просто кардіолог чи дитячий кардіолог, а «Дитячий кардіоревматолог». Отже, якщо ви не знаєте прізвища лікаря, то, припускаємо, навряд чи через електронну чергу шукатимете «дитячого кардіоревматолога».

За день лікар може прийняти 24 пацієнти. Якби було два кардіологи, то може б і проблем таких не було. «Підготувати кардіолога – це час. Звісно, ми шукаємо ще одного лікаря, але поки маємо таку ситуацію», - каже Олександр Дехтярук. Ну, а сам запис до єдиного дитячого кардіолога на все місто розбитий на три частини: по телефону, онлайн та «жива черга» в реєстратурі. На кожну з них - по 8 талонів.

День другий

Назбиравши історії наших читачів, ми спробували варіант «живої черги», оскільки ні телефоном, ні на сайті записатися на прийом до кардіолога не вдалося.

21 серпня. На годиннику 6.53. Реєстратура відкривається о 8.00. А перед нами вже 10 людей. Звісно, не всі вони до кардіолога. «Я вчора прийшов о 7.15 і був десь 15-й, але талончика до кардіолога так і не взяв», - розповідає чоловік, який стоїть перед нами у черзі. Наш журналіст, нагадаємо, 11-й, тому шанси, здається, є. До речі, коли стоїте в черзі, то пробуйте о 8-ій годині ще й телефонувати в реєстратуру. Кажуть, вчора так одному батькові пощастило. Нашому журналісту сьогодні таке не вдалося...

До відкриття реєстратури ще 17 хвилин. Людей більше, ніж півсотні.

О 8-ій годині в реєстратурі починають приймати людей. За чотири хвилини прийняли трьох чи чотирьох, а потім чується: «До кардіолога талонів вже немає». «Як? Ви що знущаєтеся?», - майже одноголосно вигукують деякі з черги. І в приміщенні реєстратури починаються сварки.

«Скажіть, а скільки ви талонів до кардіолога видали», - запитує журналіст сайту «Є» в жінки у білому халаті. «Не знаю, всі, що були», - відповідає вона. «А скільки їх було?», - перепитуємо. «А я, що їх рахувала?», - у відповідь. «У вас мало бути 8 талонів, - продовжуємо. – Якщо їх було саме стільки, то як після 3-4 людей вони в вас закінчилися». Відповідь почути не довелося, оскільки інші батьки підняли чималий галас. Хтось казав, що він завтра буде в Міністерстві охорони здоров’я, хтось ще кудись буде скаржитися. А в підсумку найактивніші (до 10 людей) пішли… в кабінет завідуючого поліклініки.

На годинку 8.13. Олександра Дехтярука немає в кабінеті. Та за якусь хвилину-три він приходить. Ще мить і запрошує усіх до себе в кабінет. І знову галас, як на базарі. Жінки не стримують емоцій, коли чують від Олександра Володимировича, що записатися до лікаря можна і онлайн, і по телефону. «В онлайні немає талонів! Додзвонитися не реально», - скаржаться вони. Той пояснює, що в поліклініки лише один кардіолог, а перед початком навчання в школах та дитячих садочках всі «рвуться» до лікарів, тому й така ситуація. Людей, таке враження, ці всі пояснення мало цікавлять.

Ми ж намагаємося взнати інше. «Олександре Володимировичу, ви вчора казали, що на онлайн «йде» 8 талонів, по телефону – 8, на «живу чергу» - стільки ж. Може ви поясните, як так могло статися, що після 3-4 людей не стало талонів у реєстратурі, в якій не можуть пояснити, скільки вони видали – вісім чи менше», - просимо роз’яснити. «В реєстратурі є облік талонів, вони не можуть не знати, скільки видали», - каже завідуючий поліклініки та викликає до себе когось із працівниць реєстратури. «Скільки ви сьогодні ви талонів до кардіолога?» - запитує він. «А я не знаю, ми не рахували», - лунає відповідь.

Та схоже людей це вже мало цікавить. Їх хвилює інше: «Що робити?» Лунають пропозиції, щоб запис до кардіолога був не лише на «завтра», а й на тиждень вперед. «Чомусь на ультразвукову діагностику записують на місяць вперед, а до кардіолога не можна. Чому? Це ж не якась там екстрена допомога», - намагається дізнатися журналіст сайту «Є». Відповіді по суті не почув.

Емоційні розмови в кабінеті завідуючого дитячої поліклінікою завершується тим, що людям пропонують видати талони до кардіолога на четвер. Ті погоджуються і разом з працівницею реєстратури йдуть отримувати направлення.
«Вас на 9-у ранку влаштує», - запитує жінка чоловіка, який третій день намагався взяти талон. «Та мені байдуже, головне дайте», - каже він.

Замість післямови

На думку автора цього матеріалу, подібних ситуацій, можливо, можна було б уникнути, якби в полікліниці надрукували елементарне оголошення, що є дефіцит кадрів, через який і виникла подібна проблеми. Та й надали роз’яснення, як формується електронний запис, як правильно знайти кардіолога в «Medics», чому важко додзвонитися в реєстратуру. І чому не можна, врешті решт, записатися до лікаря за тиждень-два вперед. Якщо ж це не забороняє жоден із нормативних документів, то чому б не запровадити? Можливо, це б усе не вирішило проблеми, але «градус» навколо неї може знизило б.

Коментарі:

Елена Чернова 21.08.2018 20:34

Почала дзвонити сьогодні починаючи з восьмої години ранку... Хотіла записати дитину (до речі, дитина - інвалід) до кардіолога та ортопеда. Дзвонила десь півтори години з невеличкими перервами. Мені це не вдалося - додзвонитися. А коли, нарешті, відповів стаціонарний телефон почула ту саму відповідь :"Талонів немає. Дзвоніть вже завтра. А бо записуйтесь онлайн." На моє обурення, що неможливо записатися взагалі будь-як знов "відмовка" : "А що ми можемо зробити?" І все, на цьому розмову було закінчено, працівник реєстратури поклав слухавку. Залишається тільки погодитись: запис до лікарів - це лотерея. А ще хочеться запитати: це і є та сама медична реформа, ті самі покращення? Як був безлад, так і залишився, на превеликий жаль.

Володимир Іваніцкий 21.08.2018 17:00

Проблема і з іншими лікарями, офтальмологом, ортопедом... з кожним роком все краще і краще. працівники поліклініки не вміють і не хочуть спілкуватись з відвідувачами. Нікому нічого не роз'яснюють. Відсутня елементарна організація роботи. Необхідно просто одного працівника (консультанта), який би цікавився потребами людей та їх далі спрямовував. Більшості відвідувачів і не потрібно на прийом до профільних лікарів, але чергу до реєстратури потрібно всім вистояти!

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую