ye-logo.v1.2

Аеропорт Хмельницький: як відновлюють раніше занедбане летовище

Суспільство 5887
Хмельницький аеропорт не працює вже майже 20 років. Зараз в ньому діє лише мала авіація
Хмельницький аеропорт не працює вже майже 20 років. Зараз в ньому діє лише мала авіація. Фото: автора

В аеропорту продовжують підготовку до запуску вантажних авіаперевезень.

Нині на території хмельницького летовища тривають активні роботи для запуску вантажних перевезень. Наразі роблять поточний ремонт злітно-посадкової смуги, на який з обласного бюджету виділили 1,1 мільйона гривень. Паралельно триває процедура сертифікації для здійснення вантажних перевезень. Комунальне підприємство «Аеропорт Хмельницький» влітку вже придбало спецобладнання, потрібне для сертифікації, а його спеціалісти пройшли необхідне навчання для роботи з цим апаратом.

«Зараз в хмельницькому аеропорту працює лише мала авіація. Ми ж хочемо з наявної злітно-посадкової смуги, яка робоча і може виконувати свої функції, взяти максимум. Для цього провели фактичне дослідження несучої здатності штучних покриттів аеродрому. На це з міського бюджету витратили 340 тисяч гривень. Тепер маємо документ, літаки якої тоннажності, вагою вантажу та кількістю пасажирів можуть тут приземлятися», - розповідає заступник голови Хмельницької обласної ради Володимир Гончарук.

Із аеропорту хочуть зробити вантажний хаб.

Попередньо планувалося, що в серпні-вересні вантажні авіаперевезення в хмельницькому аеропорту запустять. Однак, за словами Володимира Гочарука, процес проходження сертифікації під вантажні перевезення затягнувся через підписання Угоди про відкрите небо між Україною та ЄС. Тепер очікують її завершити до весни наступного року.

«Щоб забезпечити належні умови для вантажних перевезень літаками, частину приміщення аеропорту та 450 квадратних метрів асфальтованого майданчика для заїзду і виїзду вантажівок передали в оренду дніпропетровській компанії, яка цим займатиметься. В приміщенні зробили основний технічний ремонт, закупили інтроскоп, який використовують для виявлення у багажах заборонених предметів. Це одна з вимог проходження сертифікації. На нього витратили 1 мільйон 200 тисяч гривень», - розповідає директор КП «Аеропорт Хмельницький» Валерій Сорока.

Як він додає, вантажні авіарейси будуть виконуватися у нічний час. Регулярність рейсів – 5 днів на тиждень з понеділка по п’ятницю. Тож в аеропорту готуються робити світлосигнальну систему.

Капітальний ремонт

Паралельно із поточним ремонтом триває робота у напрямку капітальної реконструкції хмельницького летовища, щоб у майбутньому аеропорт був здатний приймати великі пасажирські літаки. За попередніми розрахунками, на все потрібно більше 2 мільярдів гривень. Така сума непідйомна для міського та обласного бюджетів. Тож місцева влада розраховує на фінансування з держбюджету.

Зараз в штаті комунального підприємства працює 11 робітників.

Зараз в хмельницькому аеропорту можуть сідати невеликі чартерні літаки на 4-8 пасажирів

Претендувати на державне фінансування хмельницький аеропорт зможе після того, як матиме готову проєктно-кошторисну документацію. За словами Володимири Гончарука, зараз вона на завершальній фазі та до кінця року має бути готова. Гроші на її розробку були виділені з міського та обласного бюджетів. Ще один обов’язковий елемент для затвердження проєктно-кошторисної документації – оцінка впливу на довкілля. Проплата за її проведення вчора була здійснена. Процедура оформлення земельних ділянок також завершена.

«По факту, на початку наступного року ми вже будемо мати пакет документів, які зможемо передати в Міністерство інфраструктури і народним депутатам від Хмельниччини. Будемо розраховувати на їх підтримку, щоб вони нам допомогли в капітальній реконструкції злітно-посадкової смуги», - додає заступник голови обласної ради.

Триває поточний ремонт злітно-посадкової смуги.

Шви заливають за допомогою спеціального обладнання.

Додамо, до кінця цього року заплановано оновити приміщення пункту керування польотами малої авіації на території комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький». Всередині приміщення необхідно оновити облицювання стін, замінити підлогу та сантехніку, встановити електричний котел, радіатори, світильники, прокласти трубопроводи й кабелі. Серед зовнішніх робіт передбачені улаштування цементної стяжки, фарбування фасаду й огорож. Очікувану вартість запланованих робіт оцінили у близько 345 тисяч гривень.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення

Гаражі: продаж/оренда

  Так  Ні, дякую