ye-logo.v1.2
«Єдині новини» на Хмельниччині та Україні. Для цього натисніть на трансляції хмельницьких і всеукраїнських телеканалів, або слухайте радіо khm-radio.ye.ua чи radio.ye.ua
"Єдині новини" на Українському радіо

Як китайська пропаганда допомагає росії та працює проти України: підбірка тижня

Суспільство 965
Китайська пропаганда допомагає рф
Китайська пропаганда допомагає рф. Фото: glavcom.ua

Китай інформаційно воює проти України.

Китайська пропаганда активно просуває тези, які вигідні росії. Зокрема, китайські медіа висвітлюють Україну в негативному світлі як блокатора енергії в Європі, що нібито Україна перекриває нафтові артерії, що ще більше посилює енергетичні проблеми Європи. Більше того, в останній час, китайське радіо з’явилося і в Україні. І лише протягом останнього тижня кілька медіа в Україні написали про роботу китайської пропаганди в контексті війни в Україні.

Що просувають китайські медіа

У виданні “Главком”, з’явився матеріал про те, як китайські ЗМІ висвітлювали новини про Україну з початку серпня.

Державні китайські ЗМІ становляться на бік росії

Зокрема, китайські медіа висвітлюють Україну в негативному світлі як блокатора енергії в Європі. Видання Hexun написало, що нібито Україна перекриває нафтові артерії, що ще більше посилює енергетичні проблеми Європи.

Нагадаємо, що “Укртранснафта” призупинила транзит російської нафти на тиждень. Перебої з постачанням виникли з двох причин – через санкції Євросоюзу проти росії та принципи української компанії "Укртранснафта" працювати на умовах 100-відсоткової передоплати.

Замість "Транснєфті" сплачувати за транзит нафти з росії погодилися дві інші компанії – угорська MOL і словацька SlovNaft. Це дозволило відновити постачання. І провина у зупинці транзиту була не з боку України, як це подало китайське медіа.

Крім того, китайські медіа намагаються відвернути увагу від війни в Україні, просуваючи тези про "ймовірний напад Ісламської держави на Європу", запозичуючи цей наратив у кремлівської пропаганди. Так, CeCn пише, що нібито ІДІЛ може використати кризу в Україні для нападу на Європу.

Ще одне видання Huanqiu повторило меседж мініоборони росії, яке стверджувало, що по кримському аеропорту “Нова Федорівка” не було удару. Авіаційна техніка в аеропорту не постраждала. Місце зберігання боєприпасів також не постраждало.

Нагадаємо, що повітряні сили ЗСУ заявили, що 9 серпня внаслідок удару по аеродрому в Криму знищено дев'ять літаків армії рф.

Також китайські ЗМІ активно поширюють меседжі російської пропаганди щодо ситуації на Запорізькій АЕС. Так видання ZaoBao пише, що росія нібито готова допомогти МАГАТЕ відвідати АЕС.

Обговорюється у китайських медіа і тема санкцій. Тут також повне порозуміння з кремлівської пропагандою. Тези наступні, що нібито ЄС траждає від введених санкцій проти рф, “тому ми в Китаї проти санкцій”.

Видання CeCn написало, що після санкцій США проти росії європейська економіка зазнала серйозної негативної реакції. Huanqiu пише, що нібито британська компанія із водопостачання запропонувала британцям скоротити час купання принаймні на 60 секунд, щоб уникнути нестачі води, а екс-прем’єр-міністр попереджає, що британці можуть голодувати та замерзнути цієї зими через зростання інфляції та зростання цін на енергоносії.

Можна констатувати, що китайські медіа дуже активно підтримують наративи російської пропаганди і це навіть не нейтральна позиція стосовно війни в Україні.

Офіційна співпраця

Аналітики проєкту Doublethink Lab (DTL), які з середини лютого до кінця березня здійснювали моніторинг китайських державних медіа та соціальних мереж, виявили, що китайські джерела використовували й поширювали російську дезінформацію про Україну, як часто повторюваний наратив про те, що в Україні діють "нацисти", а російським військовим доручено здійснити спеціальну операцію з "денацифікації".

Китай поширює фейки з початку вторгнення росії в Україну

До того ж китайські поширювачі дезінформації прив’язують російську версію українського "нацизму" до протестів у Гонконгу. Так вони намагаються викликати в китайських читачів негативне ставлення до України, бо українське прагнення жити в демократичному суспільстві — це начебто "втручання іноземних сил у внутрішні справи" інших держав (той факт, що росія й Україна — різні держави, замовчують).

Інтенсивність співпраці між китайськими й російськими державними ЗМІ під час війни в Україні, за даними звіту Doublethink Lab, навіть має офіційне підґрунтя.

У 2015 році телеканал Russia Today (RT) підписав угоду з державним телебаченням Китаю (CCTV). Від 2018-го Китайське державне радіо (CRI) і телебачення співпрацюють з державною газетою "Российская газета" над спільним виробництвом китайсько-російських субтитрів.

Також російські офіційні ЗМІ, зокрема інформаційне агентство Sputnik, публікують новини китайською мовою для китайських читачів і мають акаунти в китайській соціальній мережі Weibo.

Наприкінці лютого цього року китайські ЗМІ отримали внутрішню інструкцію, яка випадково просочилась у публічний простір і стала доступною іноземним експертам.

Згідно з нею, всі медіаплатформи в КНР повинні використовувати лише офіційні новини, які публікують державна газета People’s Daily, інформаційне агентство Xinhua або китайське державне телебачення CCTV, тобто ЗМІ, які підписали вже згадані угоди про обмін контентом зі своїми російськими візаві.

Російську пропаганду також підтримують і державні акаунти в соціальних мережах, разом з твіттером і фейсбуком. Останні в Китаї заблоковано, але це не заважає використовувати їх для впливу на зовнішню китайськомовну аудиторію.

Вони також посилаються на російські акаунти в соцмережах як на джерело інформації й далі модифікують російські пропагандистські новини відповідно до своїх потреб.

Джеррі Ю, автор дослідження, пояснює це так: "Одна сторона створює дезінформацію, а інша її поширює та викривляє на користь обох країн".

У результаті цього китайська громадськість здебільшого підтримує вторгнення росії в Україну, попри офіційну "нейтральну" позицію китайського уряду.

Детально з аналітикою можна ознайомитися на сайті видання “Тексти”.

Тіньове просування контенту в TikTok


Неофіційна підтримка російської пропаганди від ТікТок 

Дослідники некомерційної організації Tracking Exposed вивчили стрічку TikTok та з’ясували, що попри заборону в сервісі короткого відео з’являється новий контент для російських користувачів. Про це повідомляє організація у своєму звіті.

Як повідомили у Tracking Exposed, згідно з політикою TikTok, оновленою 30 червня, новий російський контент та міжнародний контент недоступні для користувачів у росії. Але мережа порушує свої ж правила.

«Ми виявили, що ресурси, зокрема контрольовані російською державою ЗМІ, просувають користувачам із росії політичний і неполітичний контент через алгоритмічно рекомендовану сторінку «Для вас» (FYP), навіть якщо цей контент не відбиваєтся в профілях користувачів, які його опублікували», — повідомили дослідники.

На думку Tracking Exposed, зміни у політиці TikTok відбулися в період з травня по липень 2022 року та не були оголошені TikTok.

«Тіньове просування» — це новий термін, який ми винайшли, щоб описати те, що раніше не спостерігалося. Це прикре явище у світлі існування стандартів прозорості, які незабаром будуть застосовуватись до всіх великих технологічних платформ у Європі в рамках Закону про цифрові послуги», — зазначили представники Tracking Exposed.

Дослідники виявили нові ролики на мінімум 10 ресурсах, серед яких Яндекс.Музика та пропагандистський Sputnik, яким керує Маргарита Сімоньян, пише “Детектор медіа”.

TikTok спростувала звинувачення Tracking Exposed, зазначив, що компанія не змінювала політику щодо контенту з росії.

Нагадаємо, що у березні сервіс TikTok призупинив роботу в росії. Також від початку російського вторгнення в Україну платформа посилила заходи безпеки та протидії дезінформації: позначила контент російських державних ЗМІ. Але у червні кілька американських сенаторів-республіканців звернулися до виконавчого директора TikTok Шоу Зі Чу через повідомлення про те, що додаток дозволяє публікувати контент від російських пропагандистських ЗМІ, проте видаляє інші відео, які не містять пропаганди.

Китайське радіо українською мовою

Також, на фоні інформаційної підтримки "Піднебесної" російського вторгнення, з’являється китайська інтернет-радіостанція ukrainian.cri.cn, яка починає поширювати контент українською мовою.

Китайське ЗМІ українською просуває тезу щодо перемовин, а не виводу російських військ з України

В публікаціях, які йдуть у рубриці “Китай і Україна” немає жодного засудження вторгнення рф на територію нашої держави. В останньому матеріалі на цьому ресурсі, який має назву “Ван Ї ( це голова МЗС Китаю) висловив основні занепокоєння Китаю у зв'язку із ситуацією в Україні”, росія не згадується взагалі.

А занепокоєння Китаю має такі тези: “Китай виступає проти того, щоб хтось, користуючись ситуацією, що сформувалася, підбурював до відродження ментальності часів "холодної війни", розпалював блокову конфронтацію та розв'язував "нову холодну війну". Ось “Китай і надалі непохитно стоятиме на правильній стороні історії та на стороні сприяння мирним переговорам”. Але що таке “правильна сторона історії”, у заяві представника Піднебесної не вказується. Також немає заклику вивести російські війська зі всієї території України.

Також в матеріалах, які поширює це китайське медіа українською мовою, вказується, що Китай проти накладання санкцій на російську федерацію за агресію щодо України.

Коментарі:

Інформація з інших ресурсів

Популярні новини

Новини Хмельниччини
Останні оголошення
  Так  Ні, дякую