clear-dayclear-nightcloudyfogpartly-cloudy-daypartly-cloudy-nightrainsleetsnowthunderstormwind emailfbgpinstokrsstgtwvibervkwayt


Шановні дописувачі-блогери! У зв'язку з редизайном сайту, редакція закрила можливість додавати дописи у цей розділ. Однак раді вас попередити, що ми розробили новий розділ «Спецпроекти» у якому й розмістили Блоги. А також дещо змінили умови розміщення дописів у блогах.


Ті з вас, хто готує матеріали і має бажання опублікувати їх у блогах, можуть написати на електронну скриньку alla@ye.ua. Звертаємо вашу увагу, що редакція залишає за собою право вирішувати чи публікувати ці тексти у розділі Блоги.


Прошу також зауважити, що у нас є розділ «НарКор», де усі зареєстровані читачі мають можливість публікувати свої новини чи інформацію.


Дякуємо, що залишаєтеся з нами.

Дорожній контроль Хмельницький


БЛОГ

STOP DAI! Дорожній контроль Хмельницького.

Про автора ДАІшний контроль

Теги користувача

» «По газах» до економії «Хмельницька народна газета «Є» вирішила розібратися, скільки грошей і нервів забирає законне встановлення та оформлення газового обладнання

В умовах стрімкого зростання ціни на бензин, майже кожен водій рано чи пізно замислюється над тим, як зекономити на пальному. Один із варіантів – перейти на газ, адже його вартість майже удвічі менша. Для цього на автомобіль необхідно встановити газобалонне обладнання. Але, як розповіли нашій газеті автовласники, після цього уcе тільки починається.


Після установки газобалонного обладнання, усю насолоду їзди на відносно дешевому пальному можуть зіпсувати працівники ДАІ. Вони вимагають зареєструвати переобладнання автомобіля в МРЕВ. Ця процедура, як твердять самі автомобілісти, недешева. Та й взагалі, автовласники вже давно говорять: а чи потрібна вона взагалі?


«Мені так і не пояснили, за що я повинен сплатити гроші у МРЕВ»

Хмельничанин Володимир Михайлович їздить на автомобілі «Деу Ланос», який декілька років тому придбав в одному з салонів обласного центру. «Майже увесь свій робочий час я проводжу «на колесах», - розповідає Володимир. – Та декілька місяців тому, зваживши усі «за» та «проти» щодо цін на бензин, вирішив встановити додатково газобалонне обладнання (ГБО). Газ на заправці я купую за 5,80 гривні, а літр бензину коштує вдвічі дорожче. Оскільки в день доводиться проїжджати десятки кілометрів, то економія виходить солідна». Для дообладнання автомобіля Володимир Михайлович звернувся до ліцензійної майстерні. Встановив газобалонне обладнання виробництва Польщі з італійськими комплектуючим. Уся процедура вартувала трохи більше п’яти тисяч гривень. Ще 400 гривень пан Володимир заплатив за експертизу вже встановленого газобалонного обладнання щодо герметичності та інших технічних вимог. Після цього власник отримав акт прийому-передачі транспортного засобу, переобладнаного для роботи на зрідженому нафтовому газі (ЗНГ). Саме для внесення останньої помітки у техпаспорт Володимиру й порадили з усіма документами, які видала СТО у 10-денний термін з'явитись у реєстраційний підрозділ ДАІ за місцем проживання. Інакше, як пояснює наш співрозмовник, йому постійно доводилося б уникати ДАІшників на дорогах, котрі, у разі виявлення незареєстрованого переобладнання, могли б його оштрафувати. «В ДАІ мені одразу сказали про необхідність провести огляд автомобіля. Зокрема, на відповідність номера двигуна, - розповідає Володимир. – Я здивувався: для чого це робити, якщо в мене є на руках техпаспорт, а уся інформація про мою машину присутня в базі даних. Співробітники лише плечима розвели. Та я більше не сперечався та відкрив капот автомобіля. Після звірки усіх номерів вузлів та агрегатів й отримання необхідних папірців, мене направили до МРЕВ, де в одному з віконець сказали написати заяву на перереєстрацію при переобладнанні ГБО». Серед багатьох пунктів, вказаних у заяві, Володимира здивувало декілька. Та найбільше один: «Прошу провести перевірку по БД «Угон», «Угон-СНД», «Угон- Інтерпол». «Для чого мені потрібна ця потрійна платна перевірка я так і не зрозумів, - обурюється Володимир. - Я ж купував новий автомобіль в салоні». Потім, за словами Володимира Михайловича, розпочалося найцікавіше. Він вирішив довідатися, скільки ж доведеться заплатити за внесення до технічного паспорта на автомобіль помітки про ГБО. З’ясувалося, що вартість такої послуги - майже 700 гривень (це у часи, коли відбувається масовий перехід на газ).

«Але ж у затвердженому прейскуранті розміру плати за надання послуг органами та підрозділами Міністерства внутрішніх справ, - пояснює герой матеріалу, - реєстрація (перереєстрація) транспортного засобу коштує лише 12 гривень. Плюс, можливо, надання поліграфічних та комп’ютерних послуг під час оформлення документів ще 24 гривні. Звідки ж набігає сума у кілька сотень гривень? Коли я почав цікавитися, мене просто відсилали від одного віконця до іншого. Від одного працівника МРЕВ до іншого. В результаті, нічого довідатися мені так і не вдалося. Платити я відмовився і зараз їжджу без відповідної відмітки у техпаспорті на свій страх та ризик. Поки співробітники ДАІ зупинили мене лише одного разу. Пригрозили санкціями, та я сказав, що поки не встиг все переоформити. Хоча згодом у постанові Кабінету Міністрів України №1388 знайшов пункт, де вказано, що незареєстроване переобладнання для роботи на газовому паливі цілком допускається…».

«Заміна техпаспорта проводиться згідно зі встановленою процедурою, яку необхідно проходити усім, хто переобладнав транспортний засіб для роботи на газовому паливі, - каже заступник начальника Хмельницького МРЕВ Микола Веселовський. - Процедура включає огляд автомобіля експертом (в тому числі автомобіль перевірятимуть і на БД «Угон») та заміну техпаспорта. Тобто, після переобладнання автомобіля для роботи на газовому паливі його власник із документами, які видала СТО, зобов'язаний з'явитись у реєстраційний підрозділ ДАІ за місцем проживання. Співробітник ДАІ та експерт проведуть огляд автомобіля на відповідність встановлення ГБО чинним нормативам. Якщо все гаразд – вам проведуть заміну свідоцтва про реєстрацію автомобіля (техпаспорта). У новому техпаспорті буде відмітка, яка свідчитиме про встановлення на автомобіль ГБО».



Щодо вартості послуг, то в МРЕВ стверджують, що заміна техпаспорта коштує близько 450 гривень. Крім того, доведеться окремо оплатити послуги експерта, який оглядає автомобіль. Їх вартість залежить від марки та моделі автомобіля: для іномарки — 307 гривень, автомобіля вітчизняного виробництва — 245 гривень.

«Газову трубку можна приховати. Та чи варто…»

Якщо зазирнути на автомобільні форуми в Інтернеті, то вони наповнені інформацією про судові справи, які були програні підрозділами Державтоінспекції стосовно водіїв, котрі їздять Україною без дозволу на обладнання газобалонним обладнанням. Наприклад, в одній з постанов Варвинського районного суду Чернігівської області йдеться: «установка газобалонного обладнання є зміною виду палива, а не зміною кузова, двигуна, номерних вузлів та агрегатів, які мають ідентифікаційний номер, тому справа підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення».

За словами адвоката Оксани Стащук, питання про необхідність реєстрації ГБО до цих пір залишається спірним і однозначної відповіді не має. «У зв'язку з установкою балона ніяких глобальних змін в конструкції автомобіля, згідно усіх норм, насправді не відбувається, - пояснює Оксана Олександрівна, - У правилах дорожнього руху сказано про те, що забороняється експлуатація автомобіля, якщо він переобладнаний «з порушеннями існуючих правил і стандартів». Ясна річ, що установкою газу, як і ремонтом автомобіля - джерела підвищеної небезпеки - повинні займатися фахівці високої кваліфікації. Але ж це питання до підприємств, які отримують відповідну ліцензію, мають право і можуть після установки видавати відповідний сертифікат».

До речі, на одному з підприємств, що займаються встановленням ГБО нам взагалі розповіли, як приховати факт наявності на автомобілі встановленого газового обладнання. Для цього заправна трубка ховається в багажник або за заправний люк. Зовні такий автомобіль не відрізняється від того, що працює на бензині. Інша справа, що деякі автоінспектори про цю хитрість вже здогадуються і, можливо, будуть у майбутньому нюхати не лише водіїв, а й вихлопні труби…


17 Травня 2011

Григорій ПОДІЛЬСЬКИЙ, Ірина ОЛІЙНИК

  газета "Єподілля", №20, 19.05.2011 
 

Oстанні коментарі

don kihot


29 Лютого 2012

19:15


Лучше б на туче провели подобные учения. Кого там в кинотеатре подрывать? кассирш?) 




Популярні новини

Останні фото та відео



Курси валют на 09.12.2016
купівля
продаж
Міжбанк
$
25.74
25.78
27.36
27.4
0.41
0.41

Архів новин

<<Грудень 2016>>
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31