ye-logo.v1.2
25 Серпня, 2019

Корисні поради від досвідчених водіїв новачкам

Суспільство 9647
Досвідченні водії дають поради новачкам. Фото auto-west.com.ua
Досвідченні водії дають поради новачкам. Фото auto-west.com.ua

Поступайтеся дорогою дурням, не піддайтеся поганому прикладу і пам'ятайте про водійську мову, щоб успішно пережити перші кілометри за кермом.

Отримати права та сісти за кермо – заповітна мета багатьох українців. Проте після автошколи перші тисячі кілометрів самостійного водіння є дуже важкими, і навіть буква "У" на задньому склі (насправді, згідно з ПДР, повинен висіти знак "70", але в народі вважають за краще саме "У") не вселяє впевненості у тому, що вдасться доїхати до роботи без аварії або інших прикрощів. Природно, майже усі водії-початківці проходять стандартний шлях проб і помилок, деякий час вислуховують лайку від досвідченіших колег по роботі, червоніють після чергового невдалого старту на світлофорі і дряпають кузов при невдалій парковці.
Відразу зазначимо, що думка, яка існує в народі, про те, що усі біди – через те, що людей погано навчають в автошколах, а права купуються за хабарі, справедлива лише частково. Річ у тім, що більше 70-80% ДТП здійснюють саме досвідчені водії. Тому наведені поради і приклади про те, як пережити перші кілометри, радимо перечитати усім.
Розвідайте маршрут
Перша порада водієві-початківцю – вивчайте дорогу, якою вам належить їздити. Краще за все це робити, знаходячись в автомобілі або громадському транспорті, сідаючи поряд із водієм. Запам'ятати треба знаки, розмітку, місця для повороту і зупинки, а також дії. Вже після того, як запам'ятали його візуально, спробуйте по ньому проїхати вночі або рано вранці, коли на дорозі дуже мало машин – навіть якщо і будуть помилки, нічого страшного не станеться.
Перебуваючи за кермом, прагніть прогнозувати ситуації, прокручуючи в голові комбінації: якщо цей мене підрізатиме, я поверну сюди, якщо той обжене, подам управо. Лише коли з'явиться відчуття впевненості, виїжджайте у час пік.
Правильний підхід
Дуже важливо, сідаючи за кермо, спочатку налаштуватися на скрупульозне виконання усіх вимог Правил дорожнього руху і не звертати увагу на те, що інші водії їх порушують. Особливо це стосується таких "незначних", на думку більшості водіїв, порушень: "проскочити на жовто-червоний", "розвернутися через подвійну суцільну", "розганятися в місті до сотні км/годину".
Правила придумані для того, щоб рух був безпечним, і деякі пункти в них написані кров'ю неудачливих водіїв. Тому не піддавайтеся поганому прикладу, навіть якщо він і заразливий, а правила здаються відверто безглуздими.
Звертайте увагу на "дрібниці"
Практика показує, що водії-початківці, відразу після того як отримали права, забувають декілька правил.
По-перше, перш ніж рушити з місця, пристебніть ремінь безпеки і включіть лівий поворот (навіть якщо ви перебуваєте на порожній вулиці о другій години ночі). По-друге, громадський транспорт, який виїжджає з "кишені", треба пропустити. По-третє, при одночасному перелаштуванні авто, рухомих попутно, треба поступитися дорогою транспортному засобу, що їде справа. По-четверте, ще раз нагадуємо, що жовте світло є заборонним (!) сигналом, а "на спину і на груди" регулювальникові їхати не можна. По-п'яте, різко гальмувати заборонено, за винятком ситуації, коли іншої можливості уникнути ДТП немає.
Додамо сюди і ще одне правило, яке іноді забувають навіть досвідчені водії: перед тим, як сісти за кермо, оцініть свій стан. Адже сонний водій небезпечніший за п'яного. Те ж саме стосується ситуації, коли "немає настрою" – краще поїхати на громадському транспорті або викликати таксі.
Дорога – не місце для змагань
Найпопулярніша помилка водіїв (не лише новачків) – спроба доїхати швидше за інших. Доходить до відвертих маразмів. Наприклад, деякі водії змагаються в тому, хто швидше доїде до світлофора (і у результаті стоять на "червоному" разом), а потім кожен з них старається якнайшвидше стартанути – без якого-небудь практичного сенсу.
Інший приклад – деякі водії не їздять містом з дозволеною швидкістю 60-80 км/година тільки тому, що їх обганяють. Чи неадекватно реагують на обгін – додають швидкість, наздоганяють "кривдника" й усіма силами прагнуть їхати хоча б трішки попереду нього. Хоча до цього ніякої потреби у швидкій їзді й не було.
Постійно в місті виникає і така картина: один водій їде в крайній лівій смузі з невисокою швидкістю, ззаду йому блимають із проханням пропустити, але замість того, щоб спокійно перебудуватися, він різко б'є по гальмах, свідомо (!) підставляючи свій автомобіль під удар. У результаті страждають обидва водії.
Поспішати треба завжди повільно
Навіть якщо ви знаєте дорогу як свої п'ять пальців, плануйте поїздку так, щоб не було потреби їхати швидко або повзти в пробці. В обох випадках ризик потрапити в ДТП зростає в рази в порівнянні з їздою із дозволеною швидкістю. Для цього треба виїжджати заздалегідь, а перед виїздом про всяк випадок подивитися на завантаженість доріг за допомогою інтернет-сервісу (наприклад, Яндекс-пробки). Часто краще перечекати пробку вдома, на роботі або в кафе, чим тягнутися, даремно спалюючи паливо, витрачаючи нерви і піддаючи себе непотрібному ризику. Якщо все-таки поїхали на машині і потрапили в пробку, треба розслабитися, не намагатися обігнати сусідів, порушуючи правила, а їхати так, як вас несе потік.
Звичайно, іноді хочеться рознести усе в клапті, усередині все кипить, а машини навкруги рухаються з черепашачою швидкістю. У цьому разі найкраще – пам'ятати, що ви не владні над ситуацією, що нервувати марно. Простіше розслабитися: включіть радіо або улюблений диск (багато водіїв навіть спеціально купують собі аудіокниги). Про запізнення завжди можна попередити по телефону – зараз до цього ставляться з розумінням.
Використовуйте "водійську мову"
Умовні знаки, за допомогою яких водії спілкуються один із одним, досить прості та зрозумілі навіть без спеціального вивчення. Про всяк випадок напишемо основні. Для того, щоб перебудуватися в потоці, включайте покажчик повороту і притисніться до краю смуги до тих пір, поки один із водіїв не зупиниться (чи сповільниться) і не блимне світлом. Після цього обов'язково треба подякувати йому, блимнувши кілька разів аварійкою.
Негласне правило, якого зазвичай дотримуються: пропускати тих, хто проситься, через одного. Тобто, якщо ви бачите, що група автомобілів включила покажчик повороту (хочуть об'їхати перешкоду або ДТП), від вас чекають тільки того, що ви пропустите одного і поїдете далі.
І ще одне золоте правило кожного водія: дай дорогу дурневі. Якщо поведінка іншого водія на дорозі вам незрозуміла, не намагайтеся з'ясовувати, хто правий, хто винний. Подумайте про те, до чого може призвести ваша протидія таким відчайдухам, і спокійно поступіться дорогою, щоб уникнути таких стресових ситуацій.
Будьте готові до пригод!
Випадки, як відомо, бувають різні. Навіть нова і дуже надійна техніка може вийти з ладу. На цей випадок у кожного водія має бути план дій: або друг, який по дзвінку приїде і допоможе завестися (чи візьме на буксир), або номер телефону евакуатора (правда, в цьому разі водій відразу потрапляє на 500-600 грн.). Якщо дозволяють кошти, можна стати членом автомобільного клубу, їх зараз немало (у тому числі додатковий сервіс роблять і багато офіційних СТО, і страхові компанії). За абонентську плату вам нададуть допомогу за першим вашим дзвінком. Можна заплатити за рік, можна за якийсь короткий період.
Те ж саме стосується і ДТП – допомога когось досвідченого, хто приїде і хоч би надають моральну підтримку, не зашкодить. До речі, цього року на українському ринку з'явилася нова послуга – мобільний адвокат. Подзвонивши за вказаним у рекламі номером телефону, можна отримати консультацію, наприклад, у разі неправомірних дій співробітників ДАІ.
Але у будь-якому разі зі собою має бути телефон і деяка сума грошей. Інакше дрібна прикрість забере надто багато нервів.


За матеріалами www.delfi.uа, підготувала Олена ТАРАСЕВИЧ 

Читайте новини на нашому Телеграмі

Коментарі:

До теми

Популярні новини

Останні оголошення

  Так  Ні, дякую