Гаряча тема:
- Війна
Корисні поради від досвідчених водіїв новачкам
Поступайтеся дорогою дурням, не піддайтеся поганому прикладу і пам'ятайте про водійську мову, щоб успішно пережити перші кілометри за кермом.
Отримати права та сісти за кермо – заповітна мета багатьох українців. Проте після автошколи перші тисячі кілометрів самостійного водіння є дуже важкими, і навіть буква "У" на задньому склі (насправді, згідно з ПДР, повинен висіти знак "70", але в народі вважають за краще саме "У") не вселяє впевненості у тому, що вдасться доїхати до роботи без аварії або інших прикрощів. Природно, майже усі водії-початківці проходять стандартний шлях проб і помилок, деякий час вислуховують лайку від досвідченіших колег по роботі, червоніють після чергового невдалого старту на світлофорі і дряпають кузов при невдалій парковці.
Відразу зазначимо, що думка, яка існує в народі, про те, що усі біди – через те, що людей погано навчають в автошколах, а права купуються за хабарі, справедлива лише частково. Річ у тім, що більше 70-80% ДТП здійснюють саме досвідчені водії. Тому наведені поради і приклади про те, як пережити перші кілометри, радимо перечитати усім.
Розвідайте маршрут
Перша порада водієві-початківцю – вивчайте дорогу, якою вам належить їздити. Краще за все це робити, знаходячись в автомобілі або громадському транспорті, сідаючи поряд із водієм. Запам'ятати треба знаки, розмітку, місця для повороту і зупинки, а також дії. Вже після того, як запам'ятали його візуально, спробуйте по ньому проїхати вночі або рано вранці, коли на дорозі дуже мало машин – навіть якщо і будуть помилки, нічого страшного не станеться.
Перебуваючи за кермом, прагніть прогнозувати ситуації, прокручуючи в голові комбінації: якщо цей мене підрізатиме, я поверну сюди, якщо той обжене, подам управо. Лише коли з'явиться відчуття впевненості, виїжджайте у час пік.
Правильний підхід
Дуже важливо, сідаючи за кермо, спочатку налаштуватися на скрупульозне виконання усіх вимог Правил дорожнього руху і не звертати увагу на те, що інші водії їх порушують. Особливо це стосується таких "незначних", на думку більшості водіїв, порушень: "проскочити на жовто-червоний", "розвернутися через подвійну суцільну", "розганятися в місті до сотні км/годину".
Правила придумані для того, щоб рух був безпечним, і деякі пункти в них написані кров'ю неудачливих водіїв. Тому не піддавайтеся поганому прикладу, навіть якщо він і заразливий, а правила здаються відверто безглуздими.
Звертайте увагу на "дрібниці"
Практика показує, що водії-початківці, відразу після того як отримали права, забувають декілька правил.
По-перше, перш ніж рушити з місця, пристебніть ремінь безпеки і включіть лівий поворот (навіть якщо ви перебуваєте на порожній вулиці о другій години ночі). По-друге, громадський транспорт, який виїжджає з "кишені", треба пропустити. По-третє, при одночасному перелаштуванні авто, рухомих попутно, треба поступитися дорогою транспортному засобу, що їде справа. По-четверте, ще раз нагадуємо, що жовте світло є заборонним (!) сигналом, а "на спину і на груди" регулювальникові їхати не можна. По-п'яте, різко гальмувати заборонено, за винятком ситуації, коли іншої можливості уникнути ДТП немає.
Додамо сюди і ще одне правило, яке іноді забувають навіть досвідчені водії: перед тим, як сісти за кермо, оцініть свій стан. Адже сонний водій небезпечніший за п'яного. Те ж саме стосується ситуації, коли "немає настрою" – краще поїхати на громадському транспорті або викликати таксі.
Дорога – не місце для змагань
Найпопулярніша помилка водіїв (не лише новачків) – спроба доїхати швидше за інших. Доходить до відвертих маразмів. Наприклад, деякі водії змагаються в тому, хто швидше доїде до світлофора (і у результаті стоять на "червоному" разом), а потім кожен з них старається якнайшвидше стартанути – без якого-небудь практичного сенсу.
Інший приклад – деякі водії не їздять містом з дозволеною швидкістю 60-80 км/година тільки тому, що їх обганяють. Чи неадекватно реагують на обгін – додають швидкість, наздоганяють "кривдника" й усіма силами прагнуть їхати хоча б трішки попереду нього. Хоча до цього ніякої потреби у швидкій їзді й не було.
Постійно в місті виникає і така картина: один водій їде в крайній лівій смузі з невисокою швидкістю, ззаду йому блимають із проханням пропустити, але замість того, щоб спокійно перебудуватися, він різко б'є по гальмах, свідомо (!) підставляючи свій автомобіль під удар. У результаті страждають обидва водії.
Поспішати треба завжди повільно
Навіть якщо ви знаєте дорогу як свої п'ять пальців, плануйте поїздку так, щоб не було потреби їхати швидко або повзти в пробці. В обох випадках ризик потрапити в ДТП зростає в рази в порівнянні з їздою із дозволеною швидкістю. Для цього треба виїжджати заздалегідь, а перед виїздом про всяк випадок подивитися на завантаженість доріг за допомогою інтернет-сервісу (наприклад, Яндекс-пробки). Часто краще перечекати пробку вдома, на роботі або в кафе, чим тягнутися, даремно спалюючи паливо, витрачаючи нерви і піддаючи себе непотрібному ризику. Якщо все-таки поїхали на машині і потрапили в пробку, треба розслабитися, не намагатися обігнати сусідів, порушуючи правила, а їхати так, як вас несе потік.
Звичайно, іноді хочеться рознести усе в клапті, усередині все кипить, а машини навкруги рухаються з черепашачою швидкістю. У цьому разі найкраще – пам'ятати, що ви не владні над ситуацією, що нервувати марно. Простіше розслабитися: включіть радіо або улюблений диск (багато водіїв навіть спеціально купують собі аудіокниги). Про запізнення завжди можна попередити по телефону – зараз до цього ставляться з розумінням.
Використовуйте "водійську мову"
Умовні знаки, за допомогою яких водії спілкуються один із одним, досить прості та зрозумілі навіть без спеціального вивчення. Про всяк випадок напишемо основні. Для того, щоб перебудуватися в потоці, включайте покажчик повороту і притисніться до краю смуги до тих пір, поки один із водіїв не зупиниться (чи сповільниться) і не блимне світлом. Після цього обов'язково треба подякувати йому, блимнувши кілька разів аварійкою.
Негласне правило, якого зазвичай дотримуються: пропускати тих, хто проситься, через одного. Тобто, якщо ви бачите, що група автомобілів включила покажчик повороту (хочуть об'їхати перешкоду або ДТП), від вас чекають тільки того, що ви пропустите одного і поїдете далі.
І ще одне золоте правило кожного водія: дай дорогу дурневі. Якщо поведінка іншого водія на дорозі вам незрозуміла, не намагайтеся з'ясовувати, хто правий, хто винний. Подумайте про те, до чого може призвести ваша протидія таким відчайдухам, і спокійно поступіться дорогою, щоб уникнути таких стресових ситуацій.
Будьте готові до пригод!
Випадки, як відомо, бувають різні. Навіть нова і дуже надійна техніка може вийти з ладу. На цей випадок у кожного водія має бути план дій: або друг, який по дзвінку приїде і допоможе завестися (чи візьме на буксир), або номер телефону евакуатора (правда, в цьому разі водій відразу потрапляє на 500-600 грн.). Якщо дозволяють кошти, можна стати членом автомобільного клубу, їх зараз немало (у тому числі додатковий сервіс роблять і багато офіційних СТО, і страхові компанії). За абонентську плату вам нададуть допомогу за першим вашим дзвінком. Можна заплатити за рік, можна за якийсь короткий період.
Те ж саме стосується і ДТП – допомога когось досвідченого, хто приїде і хоч би надають моральну підтримку, не зашкодить. До речі, цього року на українському ринку з'явилася нова послуга – мобільний адвокат. Подзвонивши за вказаним у рекламі номером телефону, можна отримати консультацію, наприклад, у разі неправомірних дій співробітників ДАІ.
Але у будь-якому разі зі собою має бути телефон і деяка сума грошей. Інакше дрібна прикрість забере надто багато нервів.
За матеріалами www.delfi.uа, підготувала Олена ТАРАСЕВИЧ
Тільки зареєстровані користувачі мають змогу залишати коментарі!
Будь ласка, зареєструйтеcя або виконайте вхід під своїм акаунтом!
Переваги зареєстрованих користувачів
Зареєстровані користувачі користуються перевагами: